گروه : دسته‌بندی نشده

طی مراسمی عصر دیروز ۲۳ آبان از کتاب برگزیدگان سومین دوره جایزه ادبی نجدی رونمایی شد.

به گزارش کاشف خبر؛ویژه برنامه رونمایی از کتاب برگزیدگان سومین دوره جایزه ادبی نجدی عصر روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ با حضور برگزیدگان این دوره ، حسین مهدوی( م. موید) ، پروانه محسنی آزاد همسر زنده یاد بیژن نجدی ، شاهنده سبحانی مدیر انتشارات حس آخر و جمعی دیگر از اصحاب فرهنگ و هنر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان رونمایی شد.

درابتدای این مراسم نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سومین دوره جایزه ادبی نجدی گفت: امیدوارم این برنامه در سالهای اینده نیز به همت عزیزان حوزه داستان برگزار شود .هر اتفاق فرهنگی در هر جای شهرستان رخ بدهد یقینا پرتوهای آن به حوزه فرهنگ خواهد رسید. وی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی هر روز دو یا چند برنامه اجرا می شود ، لاهیجان بستر مناسبی برای فعالیت علاقمندان فرهنگ و هنر هست

در ادامه هر یک از برگزیدگان بخشهایی از داستان خود را برای حضار خوانش کردند.

پس از آن پروانه محسنی آزاد همسر زنده یاد بیژن نجدی ضمن اهداء لوح تقدیر یکی از برگزیدگان در خصوص هنر گفت: هنر مقوله ای است عجیب و متفاوت هیچ چیزی نمی تواند همانند هنر مقوله های گوناگون را بهم پیوند دهد . تنها چیزی که می تواند مرزها را از میان بردارد هنر است .

در ادامه شهلا شهابیان رئیس انجمن داستان بیژن نجدی ضمن اشاره به دشواریهایی برگزاری برنامه جایزه ادبی نجدی در دوره های قبل تا کنون گفت: هر بار که پروسه کار به پایان می رسد با خودم تصمیم می گیرم که دوره بعدی برگزار نخواهیم کرد ولی حمایت دوستان و عشق به این کار سبب می شود راه را ادامه دهیم.

در بخش دیگری از برنامه خلیل خرسند فر دبیربازنشسته آموزش و پرورش طی سخنانی درمورد زنده یاد نجدی گفت: نجدی در جامعه یک نفر نبود ، دبیر ریاضی بود،نویسنده بود و از همه مهمتر نجدی خودش بود با ویژگیهای خاصش هیچکس مثل او نبود من او را همسطح شاملو می دانم وی در ادامه خطاب برگزیدگان این دوره از جایزه ادبی نجدی گفت: در موقع نوشتن داستان ، به ادبیات جامعه و فرهنگ حاکم بر آن توجه کنید .

در ادامه حسین مهدوی ( م. موید)شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات ضمن گرامیداشت یاد نجدی او را یک شخصیت موثر عنوان کرد و به بیان خاطراتی از وی پرداخت .

در پایان برگزیدگان این دوره از جایزه ادبی نجدی معرفی شدند؛جایزه نفر اول مشترکاً به جواد عسگری ، نبی الله صالحی نژاد و جایزه نفر دوم به نجمه یوسف زاده و اسماعیل سالاری و جایزه نفرات سوم به سجاد سیارفر و مرتضی امینی پور تعلق گرفت . نسیم نیک وش ،مصطفی معصومی، مریم حبیبی ، مائده فلاح و فرزانه نامجو از دیگر برگزیدگان این دوره از جایزه ادبی نجدی بودند .

لازم بذکر است این برنامه توسط موسسه ادبی روایت داستان امروز ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه داستان بیژن نجدی برگزار گردید و کتاب های دوره دوم و سوم این جایزه ادبی به همت انتشارات حس آخر به مسئولیت شاهنده سبحانی به چاپ رسیده است .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان