گروه : اقتصادی


دکتر پرویز محمد نژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با برنا گفت : بهزراعی باغات چای در افزایش کیفیت محصولات تولیدی تاثیرگذار خواهد بود و محصول چای داخلی با کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی می شود.

به گزارش کاشف خبر ؛ دکتر پرویز محمد نژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در گفتگویی با خبرنگار برنا در خصوص تولید محصول چای در شهرستان لنگرود و لزوم اختصاص ردیف بودجه ای برای چایکاران اظهار داشت :  باتوجه به اینکه بهزارعی مهم ترین اصل در تولید برگ سبز و چای خشک در کشور می باشد باید بتوانیم محصولات کشاورزی ازجمله چای را در حوزه رقابتی به شکلی وارد بازار کنیم که با محصولات همسان خود رقابت کند و بازار  را در اختیار خود قرار بدهد و نخستین نکته ای که به ذهن هر مسئولی در این زمینه میرسد کیفیت محصول چای می باشد .

وی افزود : بر این اساس با اهمیت ترین اقدام بهزارعی است که از عمده مسئولیتهای خود سازمان چای کشور محسوب می شود و در دو سال اخیر انصافاً  با حضور آقای مهندس جهانساز در سمت ریاست سازمان چای کشور و فعالیت مجموعه این سازمان قدم های خوب و حرفه ای در این امر برداشته شده است و مردم وچایکاران عزیز هم شاهد عرضه محصولات چای ایرانی و بالاخص چای شمال کشور در بازار هستند و در رقابت خوبی با محصولات خارجی هستیم.

محمد نژاد اضافه کرد : درکنار بهزارعی وبهسازی‌ باغات چای که تسهیلات در این موارد اهمیت ویژه‌ای دارد، سازمان چای چه مستقیم و چه از طریق صندوق توسعه صنعت چای این بحث را اعمال کند می تواند عامل موثری برای کیفی سازی چای باشد.

وی خاطر نشان کرد : موضوع دیگر ی که می تواند نقش مثبتی در حوزه کیفیت چای داشته باشد بحث حمایت سازمان چای از کشاورز چایکار می باشد. می دانید امسال مطالبات چایکاران بسیار به موقع و سریع تر در سالهای گذشته صورت گرفته و این امر می تواند در بهسازی باغات چای تاثیر گذار باشد به هر شکل نیاز مالی چایکاران یک عامل موثر برای عدم بهزارعی باغات چای می باشد و این نیاز مالی باید مرتفع گردد.

وی تصریح کرد : جا دارد در اینجا تشکر ویژه ای از مجموعه سازمان چای داشته باشم که کمک بسیاری به چایکاران در این خصوص دارند.

وی با اشاره به نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه اختصاص ردیف بودجه برای بهبود وضعیت چایکاران گفت : ما نمایندگان شهرستان چای خیز تلاش داریم تا بمانند سال ۱۴۰۰ ردیف بودجه خوبی را در سال ۱۴۰۱ نیز  برای چایکاران در نظر بگیریم و وزرات کشاورزی را ملزم نماییم تا حمایت بیشتری از سازمان چای کشور داشته باشد.

 وی در زمینه عملکرد سازمان چای کشور افزود : سازمان چای در این سالها پا به پای چایکاران وارد میدان شد وکار عملیاتی را به گونه ای انجام داد که خود چایکار هم این همکاری و تعامل را لمس می کرد و مسلما این موضوع بر انگیزه چایکار در تولید محصول تاثیر می گذارد چون یک سازمان را پشتیبان خود می بیند.

محمد نژاد عنوان کرد : بحث حمایت مالی چایکاران که خود صندوق نیز تسهیلات خوبی را به چایکاران اختصاص داده است انگیزه دوم برای زیر ساخت مناسب به جهت تولید با کیفیت چای بود که نقطه عطفی در این راستا می باشد.

وی اذعان داشت : اگر بازاری برای عرضه تولیدات چای استان در داخل کشور ایجاد شود و این انگیزه در مجموعه مصرف کنندگان استراتژیک بوجود آید وبسمت سازمان و وزارت صمت سوق داده شود توزیع متوازن این محصول برجسته در بین مصرف کنندگان بیشتر می شود. .

وی در پایان گفت : بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری ، تولیدات داخلی باید مورد توجه و مصرف کنندگان قرار بگیرد و رسانه ها اعم از صداوسیما و خبرگزاری ها نقش مهمی در شناساندن محصولات داخلی و ترغیب مردم به استفاده از تولیدات داخلی دارند و تبلیغ چای تولید کشورمان  باعث رشد این محصول دراین ایران و صادرات آن به سایر کشورها خواهد شد.

خبرنگار ؛ سید احمدرضا کیایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان