گروه : اجتماعی

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام باند فروش داروهای تقلبی درمان کرونا در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش کاشف خبر به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی دراین‌باره گفت: مدتی قبل فردی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد در فضای مجازی اقدام به خرید آمپول های رمدسیویر برای درمان کرونا کرده اما زمانی که آنها را برای استفاده به پزشک مربوطه تحویل داده متوجه شده این آمپول‌ها قابلیت استفاده ندارد و محتویات داخل آن به صورت دستی پر شده است.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت که با توجه به ابتلای همسرش به ویروس کرونا، در فضای مجازی جست وجو کرده و در اینستاگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این آمپول‌ها معرفی کرده بود آشنا شده و پس از صحبت های اولیه مبلغی برای خرید این داروها برای وی واریز کرده و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد این داروها به هیچ عنوان قابل استفاده ندارد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند متهمان با تشکیل یک باند چهار نفره و راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان داروهای درمانی کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند، می کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمان و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرمان در حالی که در مخفیگاه خود در حال پر کردن پوکه های خالی آمپول‌های درمانی کرونا «رمدسیویر» با مواد غیرقابل استفاده و فاسد بودند، در یک عملیات پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از ۴۵ هزار قلم از انواع داروهای کمیاب، نایاب و تعداد زیادی از این پوکه های پر شده از محل اختفای این افراد کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع، هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی را به پلیس فتا اطلاع دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان