گروه : اجتماعی

 

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آماده‌سازی های صورت گرفته برای راه‌اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، از اعزام هوایی نخستین کاروان‌های زائران ایرانی به عراق در دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش کاشف خبر از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز (دوشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، موضوع اعزام زائر به عراق، سوریه و عربستان بررسی شد.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آماده سازی های صورت گرفته برای راه اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، از اعزام هوایی اولین کاروان های زائران ایرانی به عراق در دو هفته آینده خبر داد.

رایزنی برای اعزام کاروان های زیارتی به سوریه

وی افزود: با هدف اعزام کاروان های زیارتی به سوریه نیز هیاتی از سازمان حج و زیارت برای گفت وگو با مقام های سوری هفته آینده به دمشق اعزام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص)، سرفصل های مهم داخلی و بین المللی آن را برشمرد و از دو معاونت امور بین الملل و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خواست تا نحوه پرداختن به این محورها را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبر، عدل و اخلاق را سه محوری عنوان کرد که همه مجریان باید به آن توجه کنند و افزود: صبر یک کنش و اقدام است و نباید آن را ترک فعل تعبیر کرد. صبر به معنای کنار آمدن با وضع موجود نیست بلکه تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تصریح کرد: برخی محورها در این گزارش مدنظر قرار نگرفته که لازم است با هماهنگی و مشورت معاون عتبات سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولان مرتبط با این حوزه تدوین و به گزارش مذکور اضافه شود.

تصمیمات جدید عربستان در خصوص برگزاری عمره

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با بیان تصمیمات جدید عربستان در خصوص برگزاری عمره، به رفع محدودیت های کرونایی در این کشور برای جذب زائر بیشتر در عمره و حج اشاره کرد.

اکبر رضایی با اشاره به حضور زائران برخی کشورها از جمله نیجریه، عراق و امارات در عمره افزود: با توجه به انتظار زائران کشورمان، سازمان حج و زیارت پیگیری راه اندازی این سفر را در دستور کار خود قرار داده است.

در این جلسه همچنین ادامه گزارش داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت درخصوص وظایف و مسئولیت های دفاتر نمایندگی سازمان حج درعراق و سوریه مطرح شد و حجت الاسلام والمسلمین نواب بر نقش نظارتی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در بررسی و ارزیابی خدمات ارائه شده به زائران تاکید کرد.

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان