گروه : دسته‌بندی نشده

کاشف خبر/ مشروح سخنان دکتر رسول فرخی نماینده لاهیجان، سیاهکل و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش:

در خصوص بیمه فرهنگیان به خصوص بازنشستگان، از برخورد و رفتار خدمات دهندگان رضایت عمومی وجود ندارد. بیمه شدگان در بخش خدمات دندان پزشکی دچار مشکل می‌باشند.

رتبه بندی فرهنگیان از مطالبات بحق کارکنان آموزش و پرورش است و جای تشکر دارد که معلمان در این شرایط سخت اقتصادی با حقوق کم همچنان به دانش اموزان ارائه خدمت می‌کنند. قانون رتبه‌بندی باید شامل بخش اداری و تمامی افرادی که جزء پرسنل آموزش و پرورش می‌باشند نیز شود.

یک موضوع مهم معلمان مدارس غیرانتفاعی هستند که حدود ۱۳ درصد از بحث آموزش کشور را بر عهده دارند. در بیلبردهای تبلیغاتی این مدارس می‌بینیم به نفرات برتر کنکور که از مدارس غیرانتفاعی برگزیده شده‌اند افتخار می‌کنند اما معلمانی که این دانش آموزان را پرورش داده‌اند دستمزدی در حد یک میلیون و دو میلیون تومان و حتی گاهی پانصد هزار تومان می‌گیرند. ما انتظار داریم معلمان غیرانتفاعی بر اساس قانون کار و تامین اجتماعی با مدارس قرارداد بسته و به استخدام مدرسه در آیند تا امنیت شغلی برایشان تامین شود. پیشنهاد می‌دهم در زمان اعطای مجوز مدارس غیرانتفاعی از موسس تعهد اخذ شود که به‌کارگیری معلمان بر اساس قانون کار و تحت بیمه تامین اجتماعی باشد.

نیروهایی به عنوان خدماتی در مدارس کار می‌کنند اما دستمزد بسیار ناچیزی می‌گیرند. این دستمزد ناچیز هم از اولیای دانش آموزان دریافت می‌شود و حتی بیمه هم ندارند. انتظار داریم این نیروها بر اساس چارت سازمانی بر حسب نیاز مدرسه حداقل به صورت نیروی شرکتی استخدام شوند تا بعدا تعیین تکلیف گردند.

در خصوص نیروهایی مانند حق التدریس، خرید خدمتی، نهضتی قبل ۹۲ و بعد ۹۲ و … وضعیت موجود برازنده جایگاه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیست. این موضوع را به پایان برسانید و تثبیت وضعیت نمایید. برخی از این‌ نیروها چندین سال در آموزش و پرورش کار کرده و اکنون به دلیل شرایط سنی فرصتی ندارند تا در جای دیگری استخدام شوند.

مشکل دیگر این است که مردم زمین‌هایی به آموزش و پرورش اهدا نموده‌اند که در برخی از این زمین‌ها هیچ اقدامی رخ نداده است. مدارسی در حوزه روستایی هستند که جزو ثروت آموزش و پرورش و کشور هستند و اکنون بلااستفاده مانده‌اند. این اموال باید تبدیل به احسن شود و مدارسی را که امکان بهره‌برداری وجود ندارد می‌توان با رعایت قانون جهت اموری مانند اشتغالزایی اجاره داد.

پاسخ وزیر محترم آموزش و پرورش به درخواست‌های دکتر رسول فرخی:

در خصوص رتبه‌بندی معلمان لایحه تنظیم گردیده و مراحل پایانی را در دولت می‌گذراند، انتظار می‌رود همراه لایحه بودجه به مجلس تقدیم شود و در صورت تصویب در مجلس از سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

در خصوص معلمان مدارس غیرانتفاعی سامانه‌ای تعریف گردیده که حداقل و حداکثر حقوق در آن لحاظ شده است. پرداختی معلمان غیرانتفاعی توسط موسس در آن درج می‌شود و این پرداختی در میزان شهریه مجاز دانش آموزان نیز موثر است و در صورت تخلف مدارس امکان شکایت از طرف معلمان با استناد به سامانه مهیا است.

در خصوص نیروهای خرید خدمتی ۲۴ ساعت کار آن‌ها را برابر با ۴۴ ساعت در هفته لحاظ نموده و پرداختی را در سراسر کشور یکسان سازی نموده‌ایم و این عزیزان پس از دریافت اولین پرداختی آن را ملاحظه خواهند نمود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان