گروه : دسته‌بندی نشده

یونس محمودی فرماندار لاهیجان با اشاره اعلام شرایط احتمالی بحرانی ناشی از بارش برف فردا چهارشنبه و پنجشنبه گفت: کلیه مرخصی و ماموریت های داخل و خارج استانی مدیران و کارکنان دستگاه های مرتبط با ستاد بحران شهرستان لغو می باشد.
به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ یونس محمودی در سه شنبه در چهاردهمین جلسه ستاد پیگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان لاهیجان با تاکید بر لزوم هوشمندی و برنامه ریزی برای مقابه با بحران افزود: هنر مدیران بحران این است که قبل از نشستن برف بر روی زمین و جاده ها و بسته شدن مسیرها و تبدیل این نعمت الهی به نقمت، برف روبی و خدمات آغاز کنند تا اساسا شرایط بحرانی به وجود نیاید .
رییس اداره هواشناسی لاهیجان در این جلسه گفت: از فردا چهارشنبه صبح بارش برف در لاهیجان آغاز و تا ظهر پنجشنبه ادامه خواهد داست.
موید ناصری با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از سمت غرب گیلان به شرق در حرکت است تصریح کرد: این بارش به صورت متناوب بوده و میزان ان ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر در جلگه و در ارتفاعات لاهیجان به ۵۰ سانتی متر خواهد رسید.
به گفته وی بسته به عملکرد این سامانه میزان بارش در نقاط مختلف متفاوت خواهد بود.
ناصری همچنین از شدت باد به میزان ۱۰ متر بر ثانیه همزمان با بارش برف خبر داد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار به عنوان جانشین ستاد با اشاره به بازدیدهای سر زده ساعت ۲ نیمه شب در بحران ۳۰ دیماه و مشاهده حضور و امادگی همه کارکنان دستگاه های مرتبط با ستاد بحران گفت: در این جلسه با مرور مصوبات و تمهیدات در نظر گرفته شده در سیزده جلسه قبلی و اتخاذ تصمیمات لازم تلاش خواهیم کرد انشالله بهترین خدمات را داشته باشم.
فرامز مصطفوی مهمترین چالش و بحران در مواقع بارش شدید برف بر اساس تجربه های گذشته قطعی برف مناطق مختلف و بویژه در روستاها اعلام و تصریح کرد: با وجود تلاش نیروهای اداره برق ، انتظار این است که تیم های عملیاتی اداره برق آماده ارایه هرگونه خدمت در این ایام بویژه فردا و پنجشنبه باشند.
وی با اشاره به نیاز به تمهیدات لازم برای تامین و انبار سوخت مورد نیاز جایگاه های سوخت شهرستان تاکید کرد: شرکت نفت اقدامات لازم در ذخیره سازی و بویژه تامین سوخت سفید در روستاها و همچنین سوخت دوم برای گلخانه و واحدهای تولیدی از جمله نانوایی های شهرستان را با همکاری ادارات با اولویت برنامه ریزی کند.
جانشین فرماندار در ستاد پیگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان لاهیجان از شهرداری و راهداری و حمل و نقل خواست در بازگشایی معابر شهری و محورهای اصلی و فرعی را با همکاری مدیران و بخشداران آماده ارایه خدمات باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان