گروه : دسته‌بندی نشده

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روند صعودی ابتلا به کرونا در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون کرونای انگلیسی در گیلان دیده نشده است.
به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر  ، آبتین حیدرزاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر همه مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتحاد داشته باشند می‌توانیم کرونا را کنترل کرده و عید خوبی را داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای این اتفاق باید همه همراهی کرده و ماسک زدن مهم‌ترین اقدامی است که می‌توانیم در این راستا در بیرون از خانه انجام دهیم‌.

حیدرزاده با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در جلوگیری از ابتلا به کرونا عنوان داشت: در بیرون از منزل و مکان‌های شلوغ و پرتجمع استفاده از ۲ ماسک می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه افراد از حضور در مغازه‌های شلوغ خودداری کنند افزود: مردم در صورت تجمع در مغازه در بیرون از مغازه صبر کنند و پس از خلوت شدن و اتمام خرید بقیه مشتریان به مغازه وارد شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: براساس اعلام وزیر بهداشت ویروس جهش یافته انگلیسی در سراسر کشور پخش شده و در گیلان نیز این موضوع در حال رصد است.

حیدرزاده تصریح کرد: تا امروز نمونه‌ای از این ویروس در گیلان یافت نشده اما این امر به معنی عدم وجود ویروس در گیلان نبوده و همه شهروندان باید محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند‌‌.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در گیلان روند صعودی شدیدی را طی کرده گفت: در حال حاضر تعداد ۴۴۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: متأسفانه هنوز شاهد افزایش دورهمی‌ها در سطح استان هستیم و همچنین افراد از مبتلایان مرخص شده از بیمارستان عیادت می‌کنند که این خود یکی از عوامل ابتلا به بیماری کرونا است.

تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان