گروه : دسته‌بندی نشده

به گزارش کاشف خبر به نقل از جعفر میرزایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه با توجه به فصل مهاجرت پرندگان به مناطق، آبگیرها و آب بندان های شهرستان آستانه اشرفیه و همچنین ممنوعیت هرگونه شکار و صید، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و پاسگاه سرمحیط بانی محسن آباد با همکاری پلیس اطلاعات انتظامی شهرستان، طی روز و شب های گذشته در قالب گشتهای مشترک اقدام به کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان نمودند. در این ماموریتها ضمن برخورد با کسانی که اقدام به احداث کومه نما کرده بودند تعداد ۸ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز(قاچاق )و ۲ قبضه اسلحه شکاری مجاز به همراه تعدادی فشنگ از متخلفین کشف و ضبط گردید.

وی در ادامه افزود: همه ساله با شروع فصل شکار زمینهای کشاورزی منطقه با آبگیری و احداث کومه نما و اخذ مجوز پروانه شکار در روزهای معین ، برای شکار مرغابی سانان آماده میشوند. شکارچیان با نگهداری تعدادی اردک اهلی توجه اردک سانان وحشی را جلب و اقدام به شکار پرندگان میکنند این شکار غالبا با تفنگ شکاری یا یک نوع دام زنده گیری بنام هکش نما انجام میشود. شکار به این روشها تابع قوانین خاص میباشد.

در حال حاضر بر اساس سیاستهای سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور در بحث شکار و صید، هرگونه شکار و صید در کلیه مناطق شهرستان و استان ممنوع میباشد.

ایشان در ادامه بیان کردند: با توجه به عدم صدور پروانه شکار با اسلحه در مناطق گیلان، یگان حفاظت محیط زیست آستانه با هرگونه شکار و صید غیر مجاز برخورد قانونی خواهد کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان