گروه : دسته‌بندی نشده

واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-۱۹ در ایران طی مراسمی نمادین در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و استان‌های دیگر با دستور رییس جمهور آغاز شد.

به گزارش کاشف خبر ، برنامه واکسیناسیون کرونا امروز صبح – سه شنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۹ – با حضور وزیر بهداشت در تالار بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و همچنین استان‌های دیگر و به صورت ویدیو کنفرانسی با دستور رییس جمهور آغاز شد.

طبق اعلام مقامات وزارت بهداشت، آغاز واکسیناسیون در ایران با محموله واکسن روسی کرونا که چند روز گذشته بخشی از آن وارد کشور شده است، با اولویت بخش‌های ICU بیمارستان‌های ریفرال امروز شروع شد.

دکتر کیانوش جهانپور – رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به ایسنا گفت: واکسیناسیون کادر ICU در ۶۳۵ بیمارستان کشور از امروز آغاز می شود و در تهران نیز امروز واکسن به ۲۵ نفر تزریق می‌شود.

پارسا نمکی – فرزند وزیر بهداشت نیز اولین نفر تزریق کننده واکسن کووید-۱۹ است.

دکتر فتاح قاضی – متخصص بیهوشی و رئیس بخش ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دومین تزریق کننده بود.

سومین نفر نیز سارا گودرزی – پرستار بخش ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) است.

چهارمین نفر سید جمیل حسینی – پرستار ای سی یو مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)است.

پس از تزریق واکسن بر روی فرزند وزیر بهداشت، رییس جمهور نیز ضمن تبریک آغاز واکسیناسیون از نمکی خواست که فرزندش با قرار گرفتن در پشت میکروفن با وی صحبت کند.

نمکی نیز گفت که اگر اجازه بدهید چند لحظه‌ای پس از تزریق بنشیند که رییس جمهور گفت: “هر چه جزو مقررات هست همان را انجام دهید.”

پس از قرار گرفتن پارسا نمکی در پشت میکروفن و عرض سلام و احترام به رییس جمهور، روحانی از احساس وی درباره اینکه به عنوان فرزند وزیر بهداشت نفر اول تزریق کننده واکسن است، پرسید. پارسا نمکی نیز گفت: با توجه به زحماتی که کادر درمان و بهداشت در این مدت کشیدند و ما از نزدیک از طریق پدر شاهد بودیم که چه فشارها و سختی‌هایی را تحمل کردند، بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه وظیفه‌ای در قبال این عزیزان داشتم و آن این بود که این دین را ادا کنم که اگر کوچکترین مطلبی در اعتمادبخشی در این مطلب هست، دینی به گردنمان نماند.

روحانی از پارسا نمکی پرسید که این اقدام پیشنهاد پدرش بوده یا خود وی، که پارسا نمکی گفت: پدر خودشان از اول تمایل داشتند خودشان واکسیناسیون را انجام دهند اما من خودم اصرار و درخواست کردم که من انجام دهم و قطعا اگر این واکسن موردی داشت اجازه نمی دادند بنده انجام دهم.

رییس جمهور نیز از همه پزشکان و مدافعان سلامت تشکر و قدردانی کرد.

وزیر بهداشت نیز از پیگیری‌های رییس جمهور چه برای تولید داخل و چه واردات واکسن کرونا سپاسگزاری و ابراز امیدواری کرد که در کنار هم بتوانیم برای غلبه بر همه جنبه‌های این ویروس گام‌های موثرتری را برداریم.

به گزارش ایسنا، ادامه واکسیناسیون علیه کرونا در کشور بر اساس اولویت‌بندی که از قبل در سند واکسیناسیون مورد تایید در ستاد ملی مشخص شده، در جریان خواهد بود.

گفتنی است ایران سه مسیر را جهت واکسیناسیون جمعیت کشور علیه کووید-۱۹ دنبال می‌کند؛ تولید داخلی واکسن کرونا با توان دانشمندان ایرانی، تولید مشترک آن از طریق انتقال دانش فنی و همچنین واردات.

وزارت بهداشت بارها اعلام کرده است که تا زمان آماده شدن واکسن ایرانی کرونا که طبق گمانه‌زنی‌ها تا بهار سال آینده به سرانجام می‌رسد، واردات واکسن از منابع معتبر و ایمن در دستور کار است. این منابع نیز به گفته وزیر بهداشت عمدتا از منبع اروپایی آسترازنیکا، دو کمپانی در هند، یک کمپانی در چین و یک کمپانی در روسیه خواهد بود.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان