گروه : دسته‌بندی نشده

زنی که ۲۸سال قبل با همدستی جوانی شوهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود از سوی فرزندانش که اولیای‌دم هستند بخشیده شد.

کاشف خبر/ به گزارش ایلنا، این جنایت خانوادگی سال۷۱ در رشت اتفاق افتاد. زن ۲۵ساله که مادر ۳فرزند بود به‌دلیل اینکه با شوهر ۳۴ساله‌اش دچار اختلاف شده بود نقشه قتل او را کشید. زن برای این کار از پسری ۲۳ساله کمک گرفت و آنها با هم همدست شدند و در جنایتی هولناک پدر خانواده را به قتل رساندند. هرچند آنها تلاش کرده بودند که ردی از خود به جا نگذارند اما کارآگاهان پلیس خیلی زود این جنایت را رازگشایی کرده و آنها را دستگیر کردند.

زن جوان و همدستش که دست‌شان رو شده بود به جنایتی که مرتکب شده بودند اعتراف کردند. در دادگاه فرزندان مقتول و زن جوان که اولیای‌دم بودند خواستار قصاص مادرشان و همدست او شدند. در این شرایط بود که قضات دادگاه از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه متهمان بود و نشان می‌داد آنها با همدستی یکدیگر مرتکب قتل شده‌اند، ۲متهم را به اتهام مباشرت در قتل عمدی مجرم تشخیص داده و به قصاص محکوم کردند.

با وجود صدور این رأی و تأیید آن در دیوان عالی کشور، اولیای‌دم عجله‌ای برای اجرای حکم نداشتند. به همین دلیل محکومان سال‌ها در زندان بلاتکلیف ماندند. سال‌ها می‌گذشت و آنها نمی‌دانستند که حکم قصاص چه زمانی اجرا می‌شود و چه سرنوشتی در انتظارشان است. زن قاتل زمان دستگیری ۲۵ساله بود اما ۲۸سال از آن زمان گذشته و حالا ۵۳ساله شده است.

در این میان چندین مرتبه بزرگان منطقه تلاش کردند با پادرمیانی باعث بخشش ۲ متهم شوند اما فایده‌ای نداشت تا اینکه پس از گذشت ۲۸سال از وقوع جنایت تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف استان گیلان برای جلب رضایت ۳فرزند مقتول به نتیجه رسید و آنها حاضر شدند مادرشان و همدست او را ببخشند تا این حادثه تلخ با بخشش قاتلان پایان شیرینی داشته باشد.

احمد میرمحمدی، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف در این‌باره گفت: قاتل با تلاش واحد مصالحه قصاص رشت، پس از ۲۸سال با گذشت اولیای‌دم و ابراز پشیمانی از ارتکاب جرم بخشیده شد تا این پرونده به مصالحه ختم شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان