گروه : دسته‌بندی نشده


کاشف خبر / عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به کاهش بار بیماری کرونا در کشور، گفت: بر این اساس وضعیت جدیدی تحت عنوان رنگ آبی یا کم خطر برای شهرها تعریف شده است که بر این اساس پس از گذر از وضعیت زرد شهرها به یکباره به رنگ سفید نمی‌رسند و به وضعیت آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگویی، با اشاره به اضافه شدن رنگ آبی به رنگبندی شهرها درخصوص اعلام وضعیت بیماری در شهرها، گفت: بر اساس مصوبات ستاد کشوری کرونا وضعیت آبی هم به رنگ بندی‌های قبلی اضافه شده است و بر این اساس شهرها از وضعیت زرد (خطر متوسط) به وضعیت آبی یا کم خطر می‌روند و سپس در صورت تداوم شرایط مناسب، به رنگ سفید وارد می‌شویم.

وی ضمن اینکه اضافه شدن رنگ آبی را مناسب دانست، ادامه داد: با این شیوه پس از کاهش آمار دیگر این احساس به وجود نمی‌آید که کرونا کلا از بین رفته است، بلکه هشداری خواهد بود که بر رعایت پروتکل‌ها پایبند باشیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره وضعیت ورودی مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت بسیار خوب است و ورودی کمی به بیمارستان‌ها داریم و به دنبال آن موارد مرگ و میر نیز کاهش یافته است.

وی افرود: با توجه به جهش ویروس کرونا در مناطق مختلفی مانند انگلستان، آفریقا و… نگرانی‌هایی وجود دارد که منطقی است اما، تاکنون موارد گزارش شده از نوع جهش یافته آن در کشور تغییری در روند کل بیماری در کشور ایجاد نکرده است. سرایت‌پذیری نوع جهش یافته ویروس کرونا بسیار بالا است و جوانان هم در معرض خطر بیشتری هستند، اما مرگ و میر آن خوشبختانه زیاد نیست.

مردانی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا معضلی برای افزایش ابتلا به کرونا است، تصریح کرد: آلودگی هوا می‌تواند سبب افزایش موارد ابتلا به بیماری شود از این رو توصیه می‌کنیم در شهرهایی که آلودگی هوا شدت بالایی دارد، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی و… از منزل خارج نشوند که هم از آلودگی هوا مصون باشند و هم احتمال ابتلا به کرونا در آنها به حداقل برسد.

 

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان