گروه : دسته‌بندی نشده

امام جمعه سیاهکل گفت: شورایی که باید عامل وحدت در میان مسئولین باشند و مجموعه مردمی خودشان باشند، این‌ها شده‌اند بلای جان هر مدیری و هر مسئولی، در روستاها و شهرها گرفته ازجمله شهر من و شما، همین‌ها شده‌اند بلای جان ما، اگر ما شورا نمی‌داشتیم در شهر ما و الله به دین و به مذهب…

به گزارش کاشف خبر به نقل از گیل و دیلم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی کریمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیاهکل، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی، گفت: اگر دنبال بهترین هستیم، الگوی ما باید فاطمه باشد، حاج قاسم یک مدل فاطمی است که سپهسالار لشکر ولی فقیه شد و سراسر وجود وی عزت و افتخار شد و زندگی و شهادتش استکبار را زمین‌گیر کرد.

وی افزود: خط تولید مدل‌های شخصیت‌هایی مثل سردار سلیمانی‌ها در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ویژه در گام دم انقلاب در صحنه‌های انتخابات باید راه‌اندازی کنیم، باید فضایی ایجاد کنیم این مدل افراد با این ترازها بیایند و آن موقع خواهیم دید که تهدیدها و تحریم‌ها مانع که نمی‌شوند هیچ، بلکه مشکلاتی را که قرار می‌دهند مانع شکنی انجام شده و به صورت چشمگیر پیشرفت می‌کنیم.

***این تجربه تلخ را فراموش نکنیم که جایگاه‌ها اگر گرفتار نااهل و نامحرم بیفتند در نازل‌ترین وضعیت قرار می‌گیریم

امام جمعه سیاهکل گفت: واقعاً نظام راه را برای توسعه و پیشرفت فراهم کرده و الآن وقت پیشرفت ما و شماهاست، اینکه ما می‌توانیم الآن همین است، یعنی بسیاری از زمینه‌های توسعه وجود دارد، اما این تجربه تلخ را فراموش نکنیم که جایگاه‌ها اگر گرفتار نااهل و نامحرم بیفتند در نازل‌ترین وضعیت قرار می‌گیریم.

***بنا نبود بعد از چهل سال ما صف مرغ و روغن تشکیل بدهیم

کریمی تأکید کرد: بنا نبود بعد از چهل سال ما صف مرغ تشکیل بدهیم، بیاییم صحبت از گرانی و ارزانی تخم‌مرغ کنیم و صف روغن تشکیل شود، این اگر در دهه اول انقلاب ناشی از تحریم و جنگ بود، خب این یک وجهی داشت و پس از بی‌لیاقتی شاهان گذشته و فشار دشمن به وجود آمده بود، ولی الآن این همان مشکلی است که درمانش در کیفی سازی انتخابات و انتصابات است.

وی افزود: حالا از شوراهای شهرها و روستاها گرفته تا مجلس و نهاد ریاست جمهوری، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و وزارت خانه‌ها گرفته و سازمان‌های دیگر، تا کیفی سازی انتخابات برای ما جدی نباشد، مطمئن باشید معلوم است که باید صف تخم‌مرغ نیز بایستیم، دشمن بیاید در تهران بهترین نیروی ما را بزند و امارات بگوید اگر بخواهیم می‌توانیم با زور هم سه جزیره ما را آزاد کنیم، ولی می‌خواهیم از راه دیپلماسی آن را برطرف کنیم، تو صدایت این قدر قوی شده است، این صداها از کجا بیرون می‌آید، جز آن است که آن‌طرف خود را ضعیف می‌بیند، یک کشوری مثل امارات که واقعاً زیر صفر سیاست، نظامی و تسلیحاتی است این حرف را بزند، این برمی‌گردد در بحث کیفی سازی انتخابات و انتصابات بهتر عمل کنیم و به‌حساب رهبری و نظام نگذاریم، اگر امیرالمؤمنین حفظ می‌شد هیچ‌گاه یک کشور جعلی به نام اسرائیل تشکیل نمی‌شد.

***با تخریب جایی که در حال زیباسازی است می‌خواهید بگویید مردم اشتباه کردند به شما اعتماد کردند؟

امام جمعه سیاهکل تصریح کرد: در همین شهرهای ما ببینید، چقدر ظرفیت می‌تواند شوراهای شهر و روستا ایجاد کند، چقدر ظرفیت سرمایه‌گذاری و رونق می‌تواند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ایجاد بکند، ما باید بیاییم برای ساختن یک کوچه، بلوار و فضای سبز به جان هم بیفتیم، این یعنی چی، در همین شهر ما، چند جای قشنگ داریم، حالا جایی بیاید زیباسازی بشود، آقا دور زده، دیر آمده، زیر اومده، مثلاً می‌خواهید این بودجه را کجا هدر بدهید، چه کار کردید، چه کارنامه درخشانی دارید، که حالا روی یکش هم زوم کردید که می‌خواهید این را نیز تخریب کنید، خب تخریب کنید، که چه کار کردید، جر اینکه به ما تأکید می‌کنید که آقا ما اشتباه کردیم به شما و مردم اشتباه کردند به شما اعتماد کردند، شما دیگر بیشتر از این به شهر ضربه نزن.

کریمی افزود: میدانید همین روستاها و شهرهای ما چقدر بستر برای پیشرفت و رونق دارند، چقدر از ماها منتظریم که از تهران بیایند مشکل رونق تولید و اشتغال را برطرف کنند، مگر بیل به کمر ما خورده، مگر این شهرستان ما کم‌ظرفیت دارد، خود ما باید این مشکلات را برطرف کنیم.

***شورای شهر بلای جان ما شده‌اند

وی با بیان اینکه خیلی از بحث‌هایی که می‌شود فرافکنی است، گفت: واقعاً شهرستان‌ها و استان‌ها باید خودشان را بالا بکشند، همین بودجه و همین امکاناتی که در گیلان بود در نیمی از آن در استان اصفهان و استان‌های پیشرفته الآن نبود، جز این است که ما کم عرضگی کردیم و افراد نالایق، بی‌کفایت دنبال کارهای خود، که البته ما می‌گوییم ان شاالله از روی جهالت بوده است.

امام جمعه سیاهکل ابراز کرد: شورایی که باید عامل وحدت در میان مسئولین باشند و مجموعه مردمی خودشان باشند، این‌ها شده‌اند بلای جان هر مدیری و هر مسئولی، در روستاها و شهرها گرفته ازجمله شهر من و شما، همین‌ها شده‌اند بلای جان ما، اگر ما شورا نمی‌داشتیم در شهر ما و الله به دین و به مذهب…

کریمی افزود: بحث این نیست که در بین شورا اختلاف نظر نباشد، در هر مجموعه‌ای اختلاف نظر هست، بی برو برگرد، یک هیئت‌امنای مسجد می‌گذاریم پنج مدل حرف زده می‌شود، ولی آخرش می‌گویند بنشینیم و رأی بگیریم، هرچه اکثریت گفتند، اگر اکثریت به نتیجه نرسیدیم؛ آیا شهر بزرگ‌تر ندارد، الآن در شهرستان نیستند، نمی‌شود فهمید، از ارکان در شهر، شما شورای تأمین، امام جمعه، نماینده و فرماندار ندارید؟ ما اعضای شورای شهر این مشکل را داریم، نتوانسته‌ایم باهم کنار بیاییم، حالا ان شاالله دعوای ما زرگری نیست و برای دلسوزی شهر است، شما بیایید از جریان شما استفاده کنیم و مثلاً چکار کنیم، چجوری پیش برود؟

وی گفت: اگر برای مجموعه شهر و روستا بخواهیم خدمت‌رسانی کنیم، نظام همه تدارکات و راه‌حل همه مسائل را دیده، مگر ما ربات هستیم که همه را بنشینیم از استان و تهران برای ما انجام دهند، آن‌ها کارهای کلان را انجام می‌دهند، عمده کارهای ما در همین جا است.

***شورا جای جوان بی‌تجربه نیست

امام جمعه سیاهکل تصریح کرد: دریابید، در انتخابات مراقب باشید، شوراهای شهر و روستا جای جوان بی‌تجربه نیست، دهیار و شهردار می‌تواند جوان باشد چون اجرایی است، باید بدود، اما شوراهای شهر روستاها جای جوان تازی نیست، این جوان بی‌تجربه می‌خواهد چه تجربه و به مدیران شهری و روستایی خود بدهد، مثلاً می‌خواهد بگوید من چه تجربه‌ای دارم، کدام تلخ و شیرین روزگار را چشیده است، ما جایگاه‌ها را انتخاب کنیم، در شهر روستاها فرقی نمی‌کند، در بندر کیاشهر که بودیم، یک آقایی دو سه ماه مانده بود به انتخابات شوراها، از ترکیه آمد، مغازه‌اش را بسته بود، پسر یک نماینده‌ای بود، دو سه ماه اینجا آمد، پول خرج کرد و رأی اول شهر را نیز گرفت، بعد ول میکردی در کوچه و پس‌کوچه شهر بلد نبود، وقتی به این رأی می‌دهید، بعد می‌آیید به امام جمعه می‌گویید به شهردار و دهیار انتقاد می‌کنید؟

***وقتی شهرداری نااهلی شورا را ببیند می‌تواند با آن‌ها همسو شود؟

کریمی گفت: کدام شهردار، من چطور بدانم شهردار شما خوب یا بد است، من اول ببینم شما چه هستید، به آری یا نه شما اعتماد کنم، بعد بگویم آقای شهردار چرا همسو و هماهنگ نیستید با اعضای شورا، وقتی شهرداری، حالا در هرکجا، نااهلی شورا را ببیند می‌تواند با آن‌ها همسو شود؟

وی افزود: این سؤال را حالا برای خودمان حلاجی کنیم، فرزندی، نااهلی پدر و مادر را ببینید، در کوچه پس‌کوچه زندگی خودش، می‌تواند از والدین نااهل خودش مشورت بگیرد؟ یا می‌خواهد خودش را نجات بدهد، می‌گوید والدین این جوری هستند، من برای اینکه خودم را نجات بدهم چهارتا کار را انجام بدهم، فردا وقتی‌که من رفتن نگویند حالا این‌ها اهلیت نداشتند بعضی‌هایشان، تو چه کار کردی، این‌ها را دقت کنیم، در کیفی سازی انتصابات انتخابات که مستقیم و غیرمستقیم به من و شما مردم واگذارشده، مردم‌سالاری دینی یعنی همین، طوری دقت کنیم که گرفتاری پیش نیاید.

امام جمعه سیاهکل بیان کرد: بنای دشمن در مراحل گوناگون پس‌ازآنقلاب، جنگ به شیوه‌های مختلف بوده است، اما آن چیز که حرکت و جنبش ما را نگهداشت، اسلام بود، زیرا در نقاط مختلف جهان انقلاب شده بود، اما ماندگاری آن‌ها بسیار مهم است.
کریمی گفت: دشمن در صحنه‌های مختلف در حال هجمه واردکردن به کشور است که یکی از آن‌ها شبیه خون فرهنگی می‌باشد، یکی از بهترین داروها برای شکست کرونا، دعا هست، نباید از دعا غافل شویم.

***سطح تخریبی فتنه ۸۸ نسبت به فتنه‌های قبلی بیشتر بود

وی افزود: دومین مؤلفه قدرت ما پایگاه‌های مردمی است، در اینجا نیز دشمن ورود کرده است، با انواع و اقسام فتنه‌ها که یکی از آن‌ها فتنه ۸۸ بود، البته فتنه‌های کوچک و بزرگ‌تر دیگر نیز داشتیم، ولی سطح تخریبی فتنه ۸۸ نسبت به آن‌ها بیشتر بود.

امام جمعه سیاهکل خاطرنشان کرد: دشمن از ضعف مدیریتی بعضی‌ها در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم به عنوان ابزار حسابی استفاده می‌کند، مردم و مسئولان باید مواظب باشند، باید بهتر و بیشتر کار کنیم، باید هم‌افزایی‌ها برای رفع مشکلات مردم بیشتر باشد، اگر دوست در کار خود دچار ضعف است، دشمن هیچ‌وقت نمی‌آید آن را برطرف کند و به دنبال ضربه کاری خود است و نباید به آن‌ها گرا بدهیم.

کریمی گفت: آن چیزی که گره کور فتنه ۸۸ را باز کرد به فرمایش محوم آیت‌الله حائری شیرازی؛ آن اشک و ندای یا صاحب‌الزمان رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه بود که پس‌ازآن ۹ دی راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: سومین مؤلفه قوت ما نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی است که گروه‌های تکفیری را راه انداختند و امثال سردار سلیمانی‌ها آن‌ها را نابود کردند.

***صنعت موشکی دست اهلش بود و صنعت خودرویی دست اهلش نیست

امام جمعه سیاهکل ابراز کرد: چهارمین نقطه قوت ما موشکی است که به جد دشمن را به تکاپو انداخت، نباید سردار تهرانی مقدم‌ها را فراموش کنیم، صنعت موشکی یک صنعت بسیار پیچیده است، همان‌طور که در صنعت موشکی این‌چنین به جلو رفتیم، در صنعت خودرویی نیز می‌توانستیم بسیار خوب حرکت کنیم، منتهی آنجا دست اهلش بود و اینجا دست اهلش نیست، اگر ما کار را به کاردانش بسپاریم می‌بینیم که چه ظرفیتی در میان ایران اسلامی وجود دارد.

***با کمال عزت جزو آن پنج کشوری هستیم که با موفقیت واکسن کرونایی را تحویل جامعه بشری می‌دهیم

کریمی خاطرنشان کرد: پنجمین مؤلفه قدرت ایران اسلامی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و رشد فزاینده فناوری، علوم و صنایع است، امثال فخری زاده‌ها و شهریاری‌ها همانند سلیمانی کار را دنبال کردند و نتیجه‌هایی که گرفتیم موجب شده تا امروز با کمال عزت جزو آن پنج کشوری هستیم که با موفقیت واکسن کرونایی را تحویل جامعه بشری می‌دهیم.

وی ضمن تشکر از کادر درمان و بهداشت، بسیج و مردم در همکاری برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: کشورهای مطرح، زبان به تحسین باز کردند که ایران توانسته این واکسن را تولید کند، البته در تولید واکسن‌های دیگر نیز ایران اسلامی پیشرو است، ولی این واکسن برجستگی پیدا کرده است.

امام جمعه سیاهکل بیان کرد: در ایام فاطمیه به ویژه دهه دوم آن برنامه‌های خوبی داریم که در مسجد جامع سیاهکل برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی با فاطمیه و دهه بصیرت یکی شده است، گفت: پیامبر اکرم (ص) در رابطه با حضرت فاطمه زهرا (س) فرمود؛ حواستان هست فاطمه کیست؟ او بهترین در میان زمینیان و آسمان است.

وی افزود: تقوا، زمینه کارهای مؤمن است، باتقوا، هم در این دنیا و هم در دنیای آخرت بهترین‌ها نصیبش می‌شود.

امام جمعه سیاهکل با اشاره به توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی در نماز جمعه این هفته گفت: باید در توزیع‌ها دقت کرد تا به آن‌هایی که نیاز دارند کمک کرد، در جهیزیه نیز لیست بدهید تا ما نیز پیگیری کنیم، خیرینی نیز در این راه حضور دارند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان