گروه : دسته‌بندی نشده

شهردار لاهیجان گفت: پرداخت عوارض نوسازی برای نخستین بار در لاهیجان به صورت غیرحضوری انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ یوسف قیامتیون در گفت و گویی افزود: طرح ممیزی املاک لاهیجان باعث شد بعد از چند دهه ، اطلاعات املاک شهر به روزرسانی شود.
وی اضافه کرد: شهرداری ها از جمله نهادهایی هستند که بودجه آنها از طریق ارائه خدمات به شهروندان تامین می گردد و سهمی از اعتبارات دولتی نمی برند.
شهردار لاهیجان گفت: قانون نوسازی و عمران شهری با هدف تأمین نیازمندی‌های شهری، اصلاح و توسعه معابر و ایجاد پارک‌ها، پارکینگ‌ها، توقفگاه‌ها، میدان‌ها و حفظ و نگهداری آن‌ها تصویب شده و اجرای این برنامه‌ها هزینه‌های بسیاری دارد که یکی از راه‌های تأمین آن دریافت عوارض نوسازی است.
قیامتیون افزود: عوارض نوسازی و عمران شهری از اول فروردین هر سال به ملک تعلق می‌گیرد و باید سال به سال توسط مالکان خانه‌ها و مغازه‌ها پرداخت شود و پرداخت کامل عوارض شهری یا مفاصاحساب شهرداری یکی از مدارک لازم برای هرگونه انتقال سند است و در زمان فروش ملک باید نسبت به تسویه حساب آن اقدام شود.
وی اضافه کرد: این عوارض هرسال دارای ۱۰ درصد تخفیف خوش حسابی می باشد، اما اگر در فرصت یک ساله پرداخت انجام نشود، طبق قانون ۹ درصد جریمه دیرکرد به آن تعلق می گیرد.
وی گفت: در راستای حرکت به سوی شهر الکترونیک و سهولت در پرداخت عوارض شهرداری، امکان پرداخت الکترونیکی قبوض عوارض نوسازی شهروندان امکان‌پذیر شده است.
شهردار لاهیجان گفت: هم اکنون گروه های طرح ممیزی املاک با ارائه کارت های شناسایی اقدام به توزیع فیش های نوسازی می کنند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شهروند الکترونیک شهرداری لاهیجان به آدرس tax.lahijan.ir و یا پورتال شهرداری به آدرس www.lahijan.ir نست به پرداخت عوارض نوسازی اقدام کنند.
قیامتیون افزود: شهروندانی هم که امکان پرداخت به صورت الکترونیکی ندارند با مراجعه به ساختمان شهرداری جنب استخر و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبوض عوارض نوسازی، می توانند نسبت به پرداخت این قبوض، اقدام کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان گرامی که نسبت به مقدار متراژ و یا نوع کاربری مندرج در فیش عوارض خود معترض هستند، جهت اصلاح اطلاعات املاک خود، می‌توانند با همراه داشتن سند ملکی،کارت ملی مالک، به واحد توزیع متمرکز شهرداری لاهیجان واقع در جنب استخر مراجعه کنند.
وی گفت: شهرداری لاهیجان با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را برای عمران و آبادانی شهر، ترمیم آسفالت معابر، رسیدگی به فضای سبز، جمع آوری زباله ها و نظافت کوچه ها و معابر و اجرای پروژه های جدید عمرانی و برنامه های هنری،فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انجام خواهد داد تا شهروندان عزیز از عملکرد خادمان خود در مدیریت شهری رضایت داشته باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان