گروه : دسته‌بندی نشده

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد گونه جدید ویروس کرونا که در انگلیس کشف شده است با وجود داشتن سرعت بیشتر شیوع، خارج از کنترل نیست.
به گزارش کاشف خبر ، ماریا ون کرخوف، مدیر بخش همه گیری سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت بر اساس آنچه که به این نهاد بین‌المللی اعلام شده است آنها در حال بررسی افزایش نرخ تکثیر ویروس از ۱٫۱ به ۱٫۵ هستند.

به گزارش یورونیوز، مایکل رایان، مدیر برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت هم با بیان اینکه میزان تکثیر در مراحل مختلف این همه گیری گاهی بالاتر از ۱٫۵ بوده و کنترل شده است گفت وضعیت فعلی نیز خارج از کنترل نخواهد بود.
او در ادامه تأکید کرد حتی اگر روند همه گیری این ویروس تشدید شده باشد نیز می توان جلوی آن را گرفت. این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در ادامه با بیان اینکه اقدامات فعلی، اقدامات مناسبی هستند، گفت: «ما باید آنچه را که تا به حال انجام داده‌ایم شدیدتر کنیم و در زمان بیشتری ادامه دهیم تا مطمئن شویم می‌توانیم این ویروس را تحت کنترل درآوریم.»

این در حالی که مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس روز یک‌شنبه اعلام کرد که گونه جدید ویروس کرونا از کنترل خارج و باعث نگرانی میان اروپائیان شده است.

بسیاری از کشورهای جهان از روز یکشنبه مرزهای خود را به روی مردم انگلیس و آفریقای جنوبی برای جلوگیری از گسترش بیشتر گونه جدید ویروس کرونا بسته اند. آفریقای جنوبی نیز با گونه دیگری از ویروس کرونا مواجه بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان