گروه : دسته‌بندی نشده

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به ستاره‌های حاضر در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا پرداخته و ۲ بازیکن ایران را به عنوان ستاره‌های افسانه‌ای قاره کهن معرفی کرده‌ است.

 

تیم بسکتبال نفت آبادان به عنوان نماینده کشورمان در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا شرکت کرده و صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی نیز ۲ بازیکن کمکی این تیم هستند که در جریان مسابقات همانند همیشه درخشیده‌اند.

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی بازیکنان مطرح حاضر در این رویداد را معرفی کرده که در میان آن از توانایی‌های نیکخواه‌بهرامی و حدادی گفته‌ است.

متن گزارش فیبا به شرح زیر است:

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، یانگ گانگئون، لین چه چیه و یانگ گونگئون، نام‌هایی است که بسکتبال دوستان قاره کهن به خوبی آنها را می‌شناسند و بازی‌هایشان را دیده‌اند. آنها افسانه‌هایی هستند که همه زیر نظرشان دارند.

در میان عملکرد درخشان آنها در طول سال‌های قبل نقش کلیدی این بازیکنان در ترکیب تیمشان و در جریان رقابت‌های باشگاه‌های آسیا نکته دیگری است که نقطه مشترک آنها به حساب می‌آید. آیا این گروه بهترین گروه بازیکنان در جام باشگاه‌های آسیا است؟

حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی آنقدر با یکدیگر یا به صورت جداگانه در نبردهای مختلف به برتری رسیده‌اند که هیچ کس نمی‌تواند بسکتبال افسانه‌ای آنها را انکار کند یا نادیده بگیرد.

آنها با هم ۳ عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده‌اند. صمد از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ چهار بار عنوان قهرمانی داشته علاوه براین با حدادی در تیم صبا باتری قهرمان مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۰۸ شده‌ است.

حدادی علاوه براین در تیم فولاد ماهان هم توانسته قهرمان شود. او در سال ۲۰۱۳ قهرمانی را به دست آورد.

هر ۲ ستاره عملکرد بسیار درخشانی در مسابقات جهانی چین داشتند که توانستند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند. آنها باید برای یک رقابت امیدوارکننده دیگری در تایلند آماده باشند. این ۲ بازیکن ایرانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برای تیم نفت آبادان بازی می‌کنند.

نکته بسیار مهم درباره این ۲ ستاره کارنامه قدرتمندشان است. این ۲ بازیکن برای اینکه کارنامه‌ خود را تقویت کنند واقعا نیازی به قهرمانی در باشگاه‌های آسیا ندارند اما همه می‌دانند که آنها همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کنند.

حدادی در ۲ بازی اول میانگین ۱۰.۰ امتیاز، ۱۲.۵ ریباند، ۳.۵ پاس گل، ۲.۵ توپ‌ربایی و ۱.۵ دفاع در هر بازی داشته است. صمد با کسب میانگین ۱۸ امتیاز، ۲.۵ ریباند و ۵.۵ پاس گل به کارش ادامه می‌دهد.

نیکخواه‌بهرامی هم‌اکنون در صدر جدول پاس منجربه گل است و در مهارت فردی بهترینِ جام بوده است.ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان