گروه : دسته‌بندی نشده

حبیب جهانساز در این گفتگو گفت ؛ تلاش داریم با هم اندیشی و اشتراک دیدگاه‌ها و راهکارها، مشکلات و موانع موجود بر سر صنعت چای را در همه حلقه‌های موجود و از تولید تا بسته بندی و عرصه در بازار، شناسایی و نسبت به رفع این موانع اهتمام بورزیم.

وی در ادامه با بیان این که چای بعد از آب پرمصرف‌ترین نوشیدنی جهانی است، افزود: سرانه مصرف سرانه چای در کشور پنج برابر میانگین جهانی است که باید در این خصوص هم تدبیر‌های لازم را جهت استاندارد سازی مصرف سرانه چای با میانگین جهانی داشته باشیم.
وی اضافه کرد ؛ کیفیت چای ایرانی در دنیا کم نظیر است و با توجه به عدم استفاده از سموم در صنعت چای کشور، ضرورت اخذ گواهی بین المللی و برند سازی این کالا بعنوان یک محصول ارگانیک ایرانی احساس می‌شود.

ضرورت تثبیت نقش و سهم دولت در خرید تضمینی برگ سبز چای، مساعدت و حمایت از چایکاران و مدیران کارخانجات چای خشک کنی از طریق اعطای تسهیلات کم بهره، به منظور به زراعی و به روز رسانی تجهیزات کارخانجات تولید، فراوری و بسته بندی چای در کشور، از دیگر مواردی بود که از رئیس سازمان چای  کشور مورد تاکید قرار گرفت.

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های دولت از فعالین صنعت چای و سازمان چای برای رفع مشکلات این صنعت و ایجاد انگیزه در چایکاران طی سال‌های اخیر، خاطر نشان کرد: باید تمام تلاش و همت ما این باشد که تولید را در داخل تقویت و هم زمان بتوانیم از میزان واردات این محصول در جهت حمایت از تولید داخلی بکاهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان