گروه : دسته‌بندی نشده

خیر لاهیجانی گفت، گاهی رضایت مردم در طول رضایت خداوند قرار دارد. چه زیباست که انسان هم رضایت خدا و هم رضایت خلق خدا را به دست آورد، و خشنودی مردم بهترین خواسته ی من از خداوند بزرگ و منان است.

به گزارش کاشف خبر ، از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرارگرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و… دارد. مومنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند.

در همین خصوص گفتگویی داریم با یکی از خیرین شهرستان لاهیجان که با هم با او به گفتگو خواهیم نشست.

لطفا خودتان را برای ما معرفی کنید، و بفرمایید فرهنگ نیکوکاری چگونه باید رواج پیدا کند؟

ضمن سلام به همه خوانندگان و دنبال کنندگان خبرگزاری برنا، بنده مسلم جلیلی هستم از شهرستان لاهیجان.

در خصوص رواج فرهنگ نیکو کاری باید عرض کنم، احسان و نیکوکاری، اگر به صورت یک فرهنگ، جلوه نموده و در بین اقشار مختلف جامعه، توسعه و گسترش پیدا کند، به طور قطع، بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را که زایده فقر و محرومیت است، از بین برده و ریشه کن می‌سازد.

وی ادامه داد، آنچه از آموزه‌های دینی استفاده می‌شود، این است که بین احسان و نیکوکاری و نجات جامعه از فقر و فلاکت، رابطه تنگاتنگی وجود دارد؛ لذا در قرآن کریم می‌خوانیم: «و انفقوا فی سبیل الله و لاتلقوا بایدیکم الی التهلکه و احسنوا ان الله یحب المحسنین ؛ و در راه خدا، انفاق کنید و ]با ترک انفاق[ خود را به دست خود ، به هلاکت نیندازید و نیکی کنید که خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد.»

در ازای نیکوکاری از خداوند متعال چه می‌خواهید؟

گاهی رضایت مردم در طول رضایت خداوند قرار دارد. چه زیباست که انسان هم رضایت خدا و هم رضایت خلق خدا را به دست آورد، و خشنودی مردم بهترین خواسته ی من از خداوند بزرگ و منان است، تا جایی که آثار ارزشمند احسان و نیکوکاری، آرامش روحی است. این کلام الهی است که می‌فرماید: «الذین ینفقون امولهم بالیل و النهار سرا و علانیه فلهم اجرهم عند ربهم و لاخوف علیهم ولاهم یحزنون ؛ آنها که اموال خود را شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق می‌کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است؛ نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می‌شوند.»

نیکو کاری در زندگی شما چه نقشی داشته است؟

احسان و نیکوکاری، باعث محبوبیت انسان نزد خدای سبحان می‌شود. جدای از تعابیر دیگری که درباره انسان های نیکوکار در قرآن کریم وارد شده، جمله زیبای «الله یحب المحسنین» پنج بار در آیات قرآن کریم، تکرار شده است که بیانگر جایگاه و ارزش احسان و نیکوکاری در پیشگاه خداوند می‌باشد. و کاری که برای بنده های خدا تا امروز انجام دادم خداوند متعال در کسب و کار زندگی‌ام بیشتر به من داده است.

بعضیا معتقدند خداوند خودش به نیازمندان و کسانی که ندارند ثروت می دهد چرا بنده خدا کمک کند؟

اگر چشم دل باز کنیم و به قرآن کریم مراجعه کنیم که به ما درس زندگی می دهد و خیر و رحمت خود توسط بندی که دوست دارد به مردم می رساند

در رسیدگی به نیازمندان چه معیارهایی دارید؟

برای کمک به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد چون هرچه به مستمندان و نیازمندان کمک بکنیم خداوند بیشتر به ما کمک خواهد کرد خواهد کرد

در پایان گفتگو و کارهایی که انجام دادید برای مردم و دوستان عزیزمان در رسانه ها بفرمایید؟

دوست ندارم برای کسی بگویم چه کارهایی انجام دادک ولی آزادی زندانیان و کمک به خانواده ای نیازمند همیشه در اولویت کارهای خیر قرار دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان