گروه : دسته‌بندی نشده

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ یونس محمودی، فرماندار لاهیجان در پنجمین جلسه کارگروه پسماند این شهرستان در سال جاری، اظهار داشت: حل مشکل انباشت زباله در منطقه تموشل از مباحث طولانی و دارای سوابق در مذاکرات شهرستانی و استانی بوده که الان این موضوع در کارگروه پسماند گیلان نیز مطرح است.

وی به حضور، بازدید و اقدامات معاون عمرانی استاندار در خصوص حل مشکل منطقه تموشل اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی و مرتبط با لحاظ کردن و منعطف سازی قوانین می توانند به معضل زباله ی تموشل پایان دهند.

فرماندار لاهیجان اجرای طرح “تفکیک زباله از مبدا” را ضروری دانست و گفت: شناسایی پیمانکار و اقدام لازم برای اجرای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن از وظایف دو شهرداری لاهیجان و رودبنه است.

محمودی با قدردانی از شبکه بهداشت و درمان شهرستات در مدیریت زباله های عفونی شهرستان، اظهار داشت: در خصوص جمع آوری زباله های بیمارستانی، پزشکی و مطب های خصوصی در چند مدت اخیر، شاهد یک روند مطلوب هستیم.

وی مشکل سرریز فاضلاب لاهیجان در مزارع روستای نخجیر کلایه را یکی از معضل پسماند شهرستان عنوان کرد و گفت: مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان و رئیس اداره شهرستان قول دادند تا ترتیبی اتخاذ که تا دهه فجر امسال این مشکل برطرف شود.

محمودی از وجود ظرفیت و پتانسیل بالای انسانی در حوزه محیط زیست در لاهیجان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: جلسات مداوم با معتمدان، سمن‌ها، اساتید دانشگاه و دیگر انجمن‌ها در راستای تعامل و ارتباط مستمر با بدنه جامعه باید به طور مستمر برگزار شده و ضمن حل مشکلات مردم از ایده‌های جدید آنها نیز استقبال کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان در پایان گفت: مسائل زیست محیطی متعلق به همه مردم و امری ملی است لذا سمن ها در کنار مسئولان در فرهنگ سازی بیشتر برای حفظ منابع ملی و محیط زیست تلاش کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان