هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان با روابط عمومی های شرق استان در لاهیجان هم اندیشی کردند
نخستین جلسه هم اندیشی روابط عمومی فرمانداری ها و شهرداری های مرکز شهرستان در شرق گیلان با حضور هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان در لاهیجان برگزار شد.
به گزارش اداره کاشف خبر ؛امیرحسین کبیری، معاون روابط عمومی استانداری گیلان در این نشست که در سالن جلسات فرمانداری لاهیجان برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی، گفت: تبادل تجربه و دانش هدف از تشکیل این نشست می باشد.
وی آسیب شناسی از وضعیت عملکردی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان را مهم دانست و افزود: خوشبختانه تعامل خوبی در گیلان جهت ارتقای کار روابط عمومی ها وجود دارد.
معاون روابط عمومی استانداری گیلان، مطرح کردن اهداف، رسالت ها و نیز نحوه پیاده سازی آنها در شهرستان ها را از وظایف این کارگروه عنوان کرد و گفت: همه با هم و در کنار هم برای برداشتن گام های مثبت جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی در این استان تلاش خواهیم کرد.
شاهین جهانگیربلورچیان، رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کار روابط عمومی، تلفیق علم و هنر است، افزود: خودباوری مدیران روابط عمومی می تواند عامل مناسبی برای موفقیت این حوزه باشد.
وی با تاکید بر اینکه مدیری اگر اعتقاد به روابط عمومی نداشته باشد، متضرر خواهد شد، خاطر نشان کرد: با هماهنگی فرمانداران قرار است اعضای هیئت رئیسه این شورا در جلسات شورای اداری شهرستان ها شرکت کنند تا بحث آموزش و اعتقاد به روابط عمومی را در نزد مدیران نهادینه کنند.
رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان با ببان اینکه مسئول روابط عمومی بعنوان معاون با دانش هر مدیر می باشد، گفت: آموزش مجازی خبرنویسی و اطلاع رسانی از برنامه های ما می باشد.
جهانگیر بلورچیان با تاکید بر اینکه پرورش کادر حرفه ای روابط عمومی از اهداف این تشکیلات است، خاطر نشان کرد: خود باوری زمینه پیشرفت است.
وی با بیان اینکه رسانه ها بازوی روابط عمومی ها هستند، اذعان داشت: عملکرد دستگاه های اجرایی توسط روابط عمومی ها و رسانه ها به مردم رسانیده می شود.
سید رضا علوی زمیدانی، مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این نشست گفت: ارتقا جایگاه روابط عمومی های دستگاه هایی مانند فرمانداری و شهرداری باید مد نظر هر شهرستانی باشد.
وی با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی منابع اطلاع رسانی در شهرستان ها، تصریح کرد: اطلاع یابی هم باید در کنار اطلاع رسانی جزو وظایف مدیران روابط عمومی باشد.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان با اشاره به لزوم مدیریت ارتباط بین رسانه ها و دستگاه ها از سوی روابط عمومی ها، گفت: هم افزایی اصحاب رسانه، به خروجی مثبت در افکار عمومی ختم می شود.
مهرداد ورزلدوست، مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری کلاس آموزشی برای مدیران استان جهت حفظ و ارتقا شأن و جایگاه روابط عمومی از اولویت های ما می باشد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها برای اجرای درست وظایف خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند، گفت: مدیران بالادستی می توانند با در اختیار گذاشتن امکانات و تقسیم درست وظایف، نقش پر رنگی در ایجاد ارتباط موثر دستگاه خود با مردم را داشته باشند.
قاسم مصفا، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دیگر عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در ادامه این نشست، گفت:
ارائه عملکرد به مردم جزو وظایف مدیران است.
وی به استفاده از ظرفیت های مختلف هر دستگاه برای تقویت روابط عمومی ها تأکید کرد و افزود: ما در زمانه ای زندگی میکنیم که مردم دارای سواد رسانه ای بالایی هستند.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و تأثیر آن در مطبوعات و رسانه ها، گفت: همه فعالان خبری و اطلاع رسانی فضای مجازی در صورت علاقمندی می توانند به طور رسمی و قانونی وارد دنیای حرفه ای این حوزه شوند.
محمدرضا محبی، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز در این نشست خاطر نشان کرد: مسئولان باید هر نکته ای که باعث عدم تمرکز مدیران روابط عمومی می شوند را رفع کنند.
وی با بیان اینکه، گیلان سومین استان از نظر تعداد رسانه مجوز دار کشور است، گفت: در شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، اخبار منفی می تواند به افکار عمومی آسیب برساند.
جواد نجار تمیزکار، رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در این نشست اظهار داشت: مدیران روابط عمومی در دستگاه اجرایی افرادی امین و قابل اعتماد هستند.
وی با اشاره به اینکه نقش روابط عمومی ها در کشور پر رنگ نبوده، گفت: مدیران ما به باور روابط عمومی نرسیده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه باور به نظرات خلاقانه مدیران روابط عمومی عامل موفقیت مدیران خواهند بود، گفت: این بخش از دستگاه های اجرایی بیشترین ارتباط را با مردم دارند که این موضوع، بزرگترین دلیل برای ارزش قائل شدن به جایگاه روابط عمومی است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر اقدامات ماندگار شهر لاهیجان از سوی روابط عمومی شهرداری رقم خورده است، گفت: از استاندار محترم گیلان به منظور این نوع نگاه و تشکیل هیات رییسه شورای روابط عمومی قدردانی می کنیم.
یوسف قیامتیون، سرپرست شهرداری لاهیجان در دیدار با اعضای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و عصر پیشتازی اطلاع رسانی در همه حوزه ها، گفت: در واقع موفقیت سازمانها و ادارات در عرصه فعالیتهای تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن وابسته است.
وی روابط عمومی رابط بین مدیران با مردم و حتی پرسنل مجموعه ی تحت امر دانست و افزود: روابط عمومی ها با یک اطلاع رسانی منظم و مستمر، فعالیت ها و اقدامات سازمان ها را انعکاس می دهند تا مردم در جریان خدمات صورت گرفته، قرار بگیرند.
سرپرست شهرداری لاهیجان، داشتن روحیه کار تیمی، حفظ همدلی و تعامل را لازمه کار روابط عمومی ها دانست و گفت: یکی از نقشهای عمده مدیران در سازمانها تقویت بخش روابط عمومی است و غفلت از این نقش مهم، شکست سازمانها را در رسیدن به اهداف به همراه دارد.
شاهین جهانگیربلورچیان رییس اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان و عضو هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان هم ضمن قدردانی از حمایت های رییس شورای اسلامی شهر و شهردار منتخب لاهیجان گفت: اگر هر روابط عمومی که مورد حمایت مدیران بالا دست قرار گیرد به یقین می تواند عملکرد بسیار مطلوبی ارایه دهد.
وی افزود: شورای روابط عمومی های استان فرصت مناسبی برای تقویت جایگاه روابط عمومی در استان است.
در ادامه هر یک از اعضای هیأت رییسه شورای روابط عمومی های استان گیلان به بیان نظرات خود پرداختند.
مدیر روابط عمومی صدا و سیما مرکز گیلان با بیان اینکه نقش رسانه در مدیریت بیماری کرونا در پیک اول شیوع این ویروس چشمگیر بود، گفت: فعالیت های دستگاه های اجرایی باعث امید آفرینی برای مردم می شود.
علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و دیگر عضو هیأت رییسه شورای روابط عمومی های استان گیلان با بیان اینکه روابط عمومی ها از مهم ترین بخش های هر سازمانی هستند اظهار امیدواری کرد با ادامه برگزاری این جلسات شاهد بهبود فضای فعالیت روابط عمومی ها باشیم .
یونس محمودی، فرماندار لاهیجان نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان از نظر فرهنگی و اجتماعی، خواستگاه علما، آیات، متکلمین، فرهیختگان، صاحبان قلم و رسانه از دیرباز بوده است، گفت: در عصر ارتباطات، لاهیجان مورد توجه اندیشه ورزان در سراسر کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید تحلیل پذیر باشند، گفت: مدیران و کارگزاران به واسطه ی روابط عمومی ها، باید ارتباط با مردم را جزو اولویت های خود قرار دهند.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان گفت: چنانچه رسانه ها و روابط عمومی ها به روز باشند و از فناوری های روز دنیا بهره ببرند، بستر رقابت همتایان جهانی فراهم خواهد شد.
محمودی با بیان اینکه همه ما باید به سلاح علم و ایمان باشیم، گفت: بیان حقیقت از سوی روابط عمومی ها به مدیران جزو وظایف مدیران است.
وی استیفای حقوق شهروندی را وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران روابط عمومی دانست و گفت: مدیران می بایست عملکرد و خدمات خود را از طریق روابط عمومی ها، به مردم ارائه نمایند.
مرتضی عالم مدیر روابط عمومی فرمانداری لاهیجان هم در این جلسه گفت: برگزاری این جلسه فرصت مناسبی برای استفاده از تجربیات روابط عمومی ها و بررسی مشکلات فعالان این حوزه هست.
در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی فرمانداری ها و شهرداری های شرق گیلان به بیان مشکلات این حوزه پرداخته و خواستار تداوم هم اندیشی برای ارتقای فعالیت روابط عمومی ها شدند.