گروه : دسته‌بندی نشده

نمایشنامه خوانی آنلاین سیاوش و آرش (برگرفته از قصه های شاهنامه) زیر نظر علی حلوی و به مربیگری سیده مهسا نقیبی دوشنبه ۱۲ آبان ساعت ۲۱ بطور زنده از صفحه اینستاگرام آموزشگاه سینمایی هفت رشت پخش می شود.

علیرضا رستگار و محمودرضا صفری نویسندگان این اثر، مهدی حقگو، سامیه صیاد هنرور، باران عبدی و ساغر قطبی نسب نقش خوانان و مهراد رضاییان نوازنده تنبک هستند.
به گفته سیده مهسا نقیبی مربی کودک و نوجوان هفت؛ سیاوش و آتش در چند اپیزود با لحن فاخر و زبان شاهنامه، اما به نوعی که برای کودکان قابل فهم باشد، اجرا خواهد شد. برای این اپیزودها میزانسن طراحی و با تنبک نوازی ریتم داده شده و با حالت نقالی خوانی اجرا می شود. سعی کردیم کار جمع و جور و قابل قبول و نمایشی جدید و متفاوت نسبت به کارهای قبلی، آماده شود.‌ در واقع هدف ما این بود که کودکان را با فرهنگ و ادبیات فارسی و قصه های کهن اشنا کنیم. همچنین بزودی کار دیگری نیز بنام رزم رستم و سهراب که از قصه های جذاب شاهنامه است، آماده اجرا خواهد شد.
وی افزود: به جرات می توانم بگویم  آموزشگاه سینمایی هفت اولین آموزشگاهی است که این نوع کار فاخر را در رده سنی کودکان و نوجوانان اجرا می کند. علیرغم شرایط کرونایی مجموعه هفت ثابت کرده که همواره پای کار است و این به تدبیر و کاربلدی علی حلوی مدیریت آموزشگاه سینمایی هفت بر می گردد که شرایط را برای اجرا فراهم می کند. در حال حاضر بستر خوبی برای کارهای نمایشی از طریق اجراهای آنلاین و زنده فراهم شده و فضای کار و فعالیت هنری مهیا است که جای تقدیر دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان