گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از رفع تصرف ۱۱ هزار متر از موقوفه محمد تقی کیا شهرستان لاهیجان خبر داد.
کاشف خبر / محمد صفایی با اشاره به اینکه با پیگیرهای انجام شده و با همراهی دادگستری لاهیجان، ۱۱ هزار و ۲۱۹ متر از اراضی موقوفه محمد تقی کیا شهرستان لاهیجان رفع تصرف شد، اظهار کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده هفت میلیارد تومان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه نیت موقوفه محمد تقی کیا کمک به ایتام بوده است، تصریح کرد: کسانی که مستأجر رقبات موقوفات هستند با پرداخت اجاره خود در واقع به شهر خود کمک می‌کنند.
وی با بیان اینکه زمین‌های رفع تصرف شده برای سرمایه گذاری به متقاضیان اجاره داده می‌شود، گفت: تا پایان سال و با اقدامات صورت گرفته پنج هزار متر دیگر از اراضی موقوفات در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل رفع تصرف شده و به موقوفه تحویل می‌شود.
صفایی خاطرنشان کرد: ۲۲ پرونده حقوقی از موقوفات به ارزش مجموع ۳۰ میلیارد تومان از سوی اداره اوقاف لاهیجان در دست پیگیری است.
وی صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و افزود: ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی براساس قوانین دارد و اگر متصرف تمکین نکرد علیه وی در محاکم قضایی شکایت می‌کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با اشاره به اینکه از آنجایی که پس از صدور رای به نفع موقوفه علاوه بر رفع تصرف، همه هزینه‌های دادرسی بر عهده متصرف است گفت: بهتر است متصرفان پیش از طرح پرونده در محکام قضایی با حضور در ادارات اوقاف نسبت به اجرای نکات قانونی در خصوص املاک موقوفه اقدام کنند.

وی افزود: سازمان اوقاف، نهادی در خدمت موقوفات، امام زادگان و نشر معارف اسلامی است و هرگونه تلاشی برای اعاده حقوق موقوفات در این سازمان در واقع کمک به ترویج و تبلیغ معارف اسلامی است.
محمد صفایی اظهار کرد: تصرف املاک وقفی و عدم پرداخت اجاره موقوفات به نوعی موقوفه خواری است که علاوه بر اثرات وضعی دنیوی، چون باعث معطل ماندن نیت واقف می‌شود، حق الناس محسوب خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان