گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از ۳ میلیارد تومان وقف توسط خیرین لاهیجان طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش کاشف ،محمد صفایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف و تسلیت ایام شهادت پیامبر اکرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ، مهمترین دیدگاه وقف را ماندگاری نام واقف دانست و گفت: در لاهیجان وقفی با ۱۵۰ سال قدمت همچنان ماندگار است .

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار اداره اوقاف سوق دادن خیریه‌ها به سمت وقف است، افزود: شخص میتواند واقف باشد و خودش متولی وقت خویش را انتخاب کرده و اوقاف تنها ناظر و مشورت دهنده خواهد بود .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل همچنین گفت: با توجه به شرایط کشور ، بسیاری از وقف ها میتوانند مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را مرتفع کند .

وی کمک به ازدواج جوانان ،  رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و موضوعات دانش بنیان را از مهمترین مواردی دانست که میتوان واقفین را به آن سو سوق داد.

صفایی در ادامه افزود: طی یک سال اخیر یک میلیارد و دویست میلیون تومان از محل موقوفات مختلف در برگزاری مراسمان عزاداری و ترویج فرهنگ علوی ، معضلات اجتماعی و کمک به نیازمندان ، کمک به یتیمان و تعمیر و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه هزینه شده است .

وی همچنین درآمد مساحد و بقاع متبرکه شهرستان را نیز طی یک سال اخیر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد کرد و گفت: این مبلغ از محل کمک خیرین در مساجد و بقاع هزینه شده است .

محمد صفایی در ادامه افزود: طی یک سال گذشته ۵۰۰ برنامه فرهنگی توسط اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شده که دربین انها میتوان از سوگواره یاس نبوی ، برگزاری مراسم یادبود شهادت سردار قاسم سلیمانی در ۵۰ بقعه ، مراسم آرامش بهاری و ضیافت های مختلف در راستای امور فرهنگی نام برد .

وی همچنین با اشاره به حضور پررنگ اداره اوقاف و امورخیریه در ساماندهی دو قبرستان لاهیجان جهت تدفین فوت شدگان ویروس کرونا اشاره داشت و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۰ هزار ماسک در اماکن متبرکه توزیع شده است .

صفایی همچنین افزود : در ایام ماه محرم نزدیک به ۲۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان  و ۲۹ هزار پرس غذای گرم به ارزش حدودی ۵۸۰ میلیون تومان در مناطق کم برخوردار و با همکاری هیات امنای مساجد و بقاع شهرستان توزیع شد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در پایان با تاکید بر احیای موقوفات شهرستان گفت : در برخورد با متصرفان اراضی اوقاف هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

ایلنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان