گروه : دسته‌بندی نشده

محمد قاسم پور رییس اداره اوقاف شهرستان رودسر و املش در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته وقف گفت : ارتقای ۱۲ مرکز بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی ، قرآنی و اجتماعی افق تا پایان امسال در شهرستان مصوب شده است.

به گزارش کاشف خبر  ؛ محمد قاسم پور رییس اوقاف شهرستان رودسر و املش در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار و فعالیت های این نهاد گفت : همانگونه که مقام معظم رهبری همواره به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاکید داشته اند و همچنین حسب فرمایش حضرت امام خمینی (ره ) مبنی بر اینکه ” می خواهیم مردم در جوار بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند ” ، این موارد مگر به همت مدیران و متولیان امر ، همراهی اصحاب رسانه شهرستان و استان ، خیرین بزرگوار و هیات های امناء در سطح بقاع متبرکه محقق نمی شود.

وی افزود : زمانی دستور و ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه بر این پایه بود که این سازمان در کشور علاوه بر کارهای عمرانی بیشتر مباحث فرهنگی و قرآنی بپردازد اما رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، دکتر خاموشی دستور ویژه ای دادند که بقاع متبرکه باید برای رفع آسیب های اجتماعی محور قرار گیرند و ما نیز خود را موظف به انجام این امر می دانیم.

وی اضافه کرد : در هفته ی وقف قرار داریم و این مناسبت بما فرصتی می دهد که فعالیت های خوب اوقاف را در سطح شهرستان به اطلاع مردم برسانیم.

قاسم پور خاطر نشان کرد : برای تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی باید از وجود جوانان محلات که دغدغه ی رفع آسیب های اجتماعی را دارند بهره گیری کنیم و کاستی ها در ساختار مدیریت بقاع را با ترمیم هیات امنای قبلی و اضافه کردن اعضای جدید با اولویت استفاده از جوانان مرتفع کرده و بهبود بخشیم.

وی گفت : بر طبق قانون سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است برای مساجد ، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ،امین یا هیات امنا تعیین کند و سازمان برای قوانینی که مجلس محترم تصویب کرده و ابلاغ شده است دستورالعمل های اجرایی صادر کرده و کمیسیونی در شهرستانها به عنوان کمیسیون تایید صلاحیت هیات های امنا تشکیل داده متشکل از امام جمعه محترم یا نماینده ی تام الاختیار ایشان ، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان و همچنین دو عضو معتمد شهرستانی و اداره اوقاف و امور خیریه آن منطقه که با دریافت اسامی افراد معتمد محلی و بررسی صلاحیت آنها در کمیسیون مربوطه هیات امناء را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد : رودسر و املش ۱۸۷ بقعه متبرکه ،۴۵۷ مسجد ، ۶۵۰ نفر هیات امناء و همچنین ۳۲۰ نفر خادم در دو شهرستان و بخشهای تابعه دارد.

قاسم پور خاطر نشان کرد : امسال ۱۲ مورد مصوب برای ارتقای مراکز فرهنگی بقاع به مراکز فرهنگی ،قرآنی و اجتماعی افق داریم .

وی اظهار داشت : در شهرستان رودسر و املش ۱۱۶ مورد موقوفه متصرفی و قریب به ۳۲۵۵ رقبه داریم و ۱۱ مورد نیز وقف غیر متصرفی داریم.

وی با اشاره به طرحهای اجرا شده توسط اداره اوقاف شهرستان برای خانوارهای آسیب دیده از کرونا گفت : ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال از محل موقوفات در بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع گردید که با محوریت مراکز فرهنگی بقاع و شناسایی افراد کم بضاعت توسط این مراکز توزیع می شود .در دهه ی وقف نیز انشاالله توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی در دستور کار قرار دارد که به دنبال تامین منابع آن هستیم و خیرین بزرگوار و هیات امنای ما نیز ۴۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶ میلیارد ریال توزیع کرده اند .

وی خاطر نشان کرد : در بحث اجرای نیت وقف ،بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از درآمدهای حاصله از موقوفات متصرفی برای اجرای نیت هزینه شده است.

قاسم پور با اشاره به برنامه های هفته ی وقف گفت : این برنامه ها از ۲۴ مهرماه شروع می شود که تکریم از مدافعان سلامت در برخی از بیمارستانها ،دیدار با خانواده معظم شهدا ،اجرای طرح احسان ماندگار ، افتتاح ساختمان های جدید برخی از بقاع متبرکه و… جز این برنامه ها خواهد بود.

برنا

تصاویر ؛ سید احمدرضا کیایی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان