گروه : دسته‌بندی نشده

“مرز رنگی من” ویژه برنامه دراماتراپی (بازی و نمایش با رویکرد آموزشی) به مناسبت روز جهانی کودک در لاهیجان برگزار شد.

به گزارش کاشف خبر ، ویژه برنامه دراماتراپی (بازی و نمایش با رویکرد آموزشی) به مناسبت روز جهانی کودک در روز سه شنبه ۱۵ مهر ۹۹ با حضور کودکان ۵ تا ۷ سال به مربی گری مریم رحیمی برگزار شد.

در این کارگاه،مربی ضمن ایجاد فضایی شاد با استفاده از بازی و شعر مفاهیمی چون اجازه گرفتن ، احترام گذاشتن به همدیگر ، احترام به مرز و حریم دیگران را به آنان آموزش داد . ابتدا مقواهای رنگی در اختیار کودکان قرار داده شد سپس به آنها گفته شد که این مکانها برای شما و محدوده شماست و اگر کسی بخواهد وارد شود می بایستی از شما اجازه بگیرد . با در اختیار قرار دادن توپهای رنگی به کودکان مربی از آنها خواست تا بلند شده و برای گرفتن توپ خود از دوستشان اجازه بگیرند.در ادامه کودکان با کشیدن نقاشی و از طریق بازی و نمایش ، مفاهیمی چون مرز هر فرد ، اندامهای بدن ، احترام گذاشتن ، اجازه گرفتن و دوستی به کودکان آموزش داده شد.

این برنامه در راستای اهداف کمیته آموزش و اطلاع رسانی کنوانسیون بین المللی حقوق کودک : حقوق مدنی ،سیاسی اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی کودکان برگزار شد .

دراماتراپی یا نمایش‌درمانی، بهره‌گیری از جنبه‌های دراماتیک و زیبایی شناسانهٔ هنر نمایش، جهت تأثیرگذاری بر شخصیت افراد است که بـیـش از آنکه یک فعالیت فـردی باشـد بنا به ذات وجـودی نمایش، یک فعالیت گروهی اسـت .

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان طبق روال هر ساله برنامه های متنوعی را در هفته جهانی کودک برگزار می کند .

از جمله برنامه های امسال : قصه گویی در فضای مجازی ؛ برگزاری کارگاه قصه با حضورکودکان و اولیاء ، دیدار با نویسنده کودک ، ارائه مفاد کنوانسیون حقوق کودک توسط خود کودکان و پخش آن در فضای مجازی ، ضبط قصه گویی توسط بزرگسالان برای کودکان ، برگزاری ورک شاپ ( درروستای زمیدان با همکاری اموزش و پرورش )، اجرای نمایش برای کودکان به صورت مجازی ، داستان خوانی برای کودکان ، دیدارگروه شاهنامه خوانی رد پای اسمان با مسئولین، تقدیر از برگزیدگان مسابقه قصه گویی ، بازی حلقه و فاصله اجتماعی و …

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان