گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه روزانه ۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی در استان تولید می‌شود گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده با راه‌اندازی واحدهای جدید، تولید ماسک در گیلان افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران روند مثبت تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: روزانه ۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی در گیلان تولید می‌شود و این در حالی‌ است که نیاز استان در این بخش روزانه چیزی حدود ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برآورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضرورت حمایت از تولیدات داخلی استان را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه ایستگاه‌های سلامت در گیلان افزایش پیدا می‌کنند عنوان کرد: در این راه فرمانداران و شهرداری‌ها باید مکان‌هایی را در نقاط پرتردد شهرستان‌های مختلف استان گیلان برای استقرار این ایستگاه‌ها معرفی کنند.

دلق‌پوش یکی از اهداف مهم راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت را اینکه عموم مردم به راحتی و تحت نظارت بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را تأمین کنند اعلام کرد و ابراز داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان گیلان در راستای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده تلاش و همتی مضاعف شکل گرفت و بسیاری از نیازها برطرف شد.

وی از واردات بی رویه ماسک از استان‌های دیگر به گیلان خبر داد و با تأکید بر اینکه به دلیل بروز این مورد برخی از واحدهای موجود در گیلان محصولات تولیدی خود را انبار می‌کنند اظهار داشت: درصدد هستیم تا با افزایش گشت‌های مشترک این واردات را کنترل کنیم و اجازه ندهیم ماسک‌هایی با کیفیت پائین و قیمت نامناسب وارد استان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان لزوم افزایش کیفیت و کاهش قیمت ماسک در سطح فروشگاه‌های استان را خواستار شد و با بیان اینکه تمام اطلاعات واحدهای تولیدی اقلام سلامت محور در سامانه جامع تجارت بارگذاری شده است گفت: شرایط گیلان در بحث تولید اقلام و کالاهای سلامت محور نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کرده است.

دلق‌پوش به موضوع راه‌اندازی یک واحد تولیدی پارچه جهت تولید ماسک در سطح استان گیلان که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود نیز اشاره کرد و در تشریح بیشتر این موضوع نیز بیان داشت: در حال حاضر این واحد تولیدی در مرحله آزمایش قرار دارد و بخشی از مواد اولیه واحدهای تولید ماسک استان گیلان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون ماسک یکبار مصرفی که در واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان تولید شده بود هفته اخیر در استان توزیع شد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها و برآوردهای انجام شده حاکی از این است که با آغاز فعالیت واحدهایی که برای تولید ماسک در گیلان مجوز گرفته‌اند تولید ماسک بیشتر از نیاز استان شود.

تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان