گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان رعایت توصیه‌های بهداشتی را وظیفه‌ای ملی، اخلاقی و قانونی خواند و با تأکید بر اینکه نباید حساسیت های عمومی در مراعات دستورالعمل ها و پروتکل ها در جامعه کاهش یابد، گفت: لازم است اهمیت نقش موثر همکاری مردم در مهار کرونا ، به درستی تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ دکتر ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت؛ ضمن تسلیت اربعین حسینی و قدردانی از مردم برای برگزاری مراسم سوگواری با رعایت توصیه های بهداشتی اظهار داشت: اینکه مردم با پذیرش دستورالعمل‌های بهداشتی، در جمع‌های کوچک خانوادگی، به تبعیت از تأکیدات رهبر انقلاب زیارت اربعین را قرائت کردند؛ نشانگر آن است که می توانیم عشق به خاندان عصمت و طهارت را با وظیفه دینی و عقلانی که امروز بر عهده داریم، به منصه ظهور و بروز برسانیم.

وی با بیان اینکه رعایت دقیق توصیه های بهداشتی توسط همه افراد جامعه؛ وظیفه‌ای ملی، اخلاقی و قانونی است و تمامی شهروندان موظف به مراعات دستورالعمل ها و پرهیز جدی از نقض آنها هستند ، افزود: این مهم علاوه بر آنکه از تأکیدات متخصصان حوزه های درمانی و پزشکی است؛ امروز باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و عدم اجرای آن، بی توجهی به حقوق شهروندی تلقی شود.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش سطح مراقبت و حساسیت مردم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی ، بر لزوم تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا ، ضمن تاکید بر افزایش نظارت ها، جرایمی برای متخلفان این بخش در تهران تعیین شد.

وی یادآور شد: باید گشت های نظارت بر اماکن، تاسیسات و ادارات فعال تر شود و ضمن شناسایی افراد سهل انگار نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی که به تضییع حقوق شهروندی می‌پردازند، با آنان برخوردی جدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این مقررات و محدودیت ها که برای مهار کرونا تنظیم شده؛ با همکاری و همراهی مردم، به موفقیت نائل می آییم از این‌رو انتظار دارم رسانه ها و فضای مجازی، علاوه بر اطلاع رسانی این موضوع، اهمیت همکاری آحاد جامعه را با تولید محتوای اثربخش، به درستی تبیین کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان نوآوری و تولید محتوای اثربخش را ضرورتی مهم در حوزه رسانه و فضای مجازی خواند و از فعالان این بخش خواست تا گام های موثری در این حوزه بردارند.

دکتر زارع اظهار داشت: مجددا بر لزوم ایجاد درک مشترک در مقابله با بیماری کووید ۱۹ تأکید می کنم زیرا این مهم ازیک‌سو همه شهروندان را به لزوم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی آگاه می سازد و از سوی دیگر؛ تمامی اقشار را به ضرورت افزایش انضباط اجتماعی و مراقبت های بهداشتی ترغیب می کند.

وی با بیان اینکه گزارش هایی از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش های مختلف از جمله شبکه حمل و نقل عمومی، اصناف، اداره ها و دیگر بخش ها ارائه شد که گویای پایین آمدن سطح حساسیت شهروندان است، گفت: همواره تاکید می کنم که پیشگیری، اصلی ترین راه مقابله با شیوع بیماری و عامل مهم حفظ سلامتی است که باید در سطح عمومی، مورد توجه و ملاحظه مردم باشد.

دکتر زارع به غنای فرهنگی مردم گیلان و درک بالای اجتماعی آنان اشاره و این مهم را عاملی اثرگذار در توجه به مولفه پیشگیری در مقابله با کرونا و بالا آمدن رتبه استان به لحاظ رعایت توصیه های بهداشتی ذکر کرد.

وی همچنین بر ضرورت مراقبت های بیشتر از سالمندان و پرهیز از ترددهای غیرضروری آنان و اعضای خانوادهای‌شان و نیز ترویج استفاده از بستر اینترنت برای ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها در جهت جلوگیری از شکل گیری اجتماعات انسانی تأکید کرد.

وی با اشاره به تولید دو میلیون عدد ماسک طی هفته در استان گفت: لازم است این میزان تولید افزایش یابد ضمن آنکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به شنایایی افراد مبتلا و قرنطینه کردن آنان با همکاری خانواده هایشان اقدام کند.

در این جلسه رئیسان کارگروه های مختلف ستاد استانی مدیریت کرونا، گزارش هایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان