گروه : دسته‌بندی نشده

شهرداری لاهیجان حیاط خلوت شورای شهر!

استخدام‌های فامیلی شورای شهر لاهیجان در شهرداری با «بند پ»

چندی قبل علیرغم تمامی فشارهای وارده نوشتیم که واحد سرمایه گذاری شهرداری لاهیجان، مکان مناسبی برای جذب خانواده و نزدیکان اعضای شورای شهر لاهیجان شده است، مطلبی که بدون دخالت، نظارت و واکنش دستگاه های ذیربط و مسئول به فراموشی سپرده شد تا موجبات ناامیدی جوانان این شهر در برخورد با متخلفان را فراهم آورد.

گفتیم کافی است پسردایی، پسرخاله یا برادرتان عضو شورای شهر باشد و یا داماد شورای شهری داشته باشید و یا لیدر انتخاباتی اعضای شورا باشید تا بتوانید عضوی از پرسنل شهرداری لاهیجان شوید.

استخدام های بدون ضابطه و فله ای نیروی انسانی توسط اعضای شورای شهر در سال‌ پایانی، که گویا با چراغ سبز شهردار و رئیس شورای شهر انجام می‌گیرد موجبات دلسردی و ناامیدی جوانان متخصص و نخبه ی این شهر را فراهم کرده است.

جذب نیروی سلیقه‌ای و نامتناسب با ماموریت سازمان که موجب کاهش اثربخشی و افزایش هزینه‌ها شده( با احترام به نیروهای متخصص در شهرداری)، طی سالهای اخیر به خوبی در شهرداری لاهیجان مشهود بوده است، موضوعی که موجبات دلخوری و ناراحتی پرسنل متخصص و متعهد شهرداری را نیز فراهم آورده است.

این تبعیض و بی‌عدالتی در استخدام افراد وابسته به شورای شهر در شهرداری موجب اعتراض بسیاری از جوانان لاهیجان شده است و آنها در پیام های خود با این پایگاه خبری خواستار بررسی و پیگیری این موضوع شدند.

لذا شهرداران گذشته و جدید لاهیجان باید پاسخگو باشند که اگر شهرداری نیاز به جذب نیروی انسانی داشته و دارد، چرا به صورت رسمی و درج آگهی جهت ارسال رزومه جوانان متخصص در شهر اقدام به جذب نیرو نکرده و نمی‌کنند و دلیل جذب نیروی فامیلی و غیربومی به سفارش برخی اعضای شورای شهر چیست؟!

قاعدتا این اعمال نفوذ شورا برای به کارگرفتن آشنایان و دوستانشان در شهرداری سبب از کار افتادن مکانیزم شایسته سالاری می‌شود و ناامیدی جوانان از عدم رعایت عدالت در استخدام‌ها را به دنبال دارد و از این رو ضروری است، دستگاه‌ها بازرسی و امنیتی یکبار برای همیشه به این موضوع ورود کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان