گروه : دسته‌بندی نشده

محدثه علیدوست ورزشکار اهل شهرستان لاهیجان استان گیلان با درخشش در رقابت های پارکور قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به اردو تیم ملی دعوت شد.

به گزارش کاشف خبر ؛ مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان گیلان اظهار داشت: در پایان مسابقات انتخابی تیم ملی پارکور قهرمانی کشور که به صورت مجازی برگزار شد، محدثه علیدوست از گیلان توانست در جمع هفت ورزشکار برتر کشور قرار گیرد و به اردوی تیم ملی راه یابد.

مرتضی ورزلدوست افزود: پارکور یکی از کمیته های فعال هیات انجمن های ورزشی می باشد که خوشبختانه این ورزش در گیلان نیز فعالیت دارد و جوانان و نوجوانان زیادی علاقمند به این رشته ورزشی مهیج هستند.

پارکور ورزشی مهیج است که در این رشته ورزشکاران باید در سریعترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین، کارآمدترین و آسانترین شیوه حرکتی و با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ تا مقصد از موانع موجود عبور کنند.

بر خلاف بسیاری از ورزش‌های دیگر پارکور در زمین یا ورزشگاه اختصاصی تمرین نمی‌شود و ورزشکارن این رشته در محیط‌های شهری مانند سالن ‌های ورزشی، پارک‌ها، زمین‌های بازی و سازه‌ها و ساختمان‌های رها شده تمرین می‌کنند.

اولین نشانه از حضور پارکور به صورت حرفه‌ای در ایران نیز مربوط به سال ۲۰۰۳ می باشد که امیرحسین ایمانی و کوشا فتحی‌نژاد دو ورزشکار ایرانی در مستند سال ۲۰۰۳ لندن حضور یافتند و با توجه به گسترده شدن پارکور در ایران و احساس نیاز به آموزش حرفه‌ای تر، امیرحسین ایمانی در تابستان سال ۲۰۰۴ برای آموزش زیر نظر یکی از موفق ترین گروه‌های پارکور دنیا به لندن رفت و پس از آن پارکور در ایران به طور جدی آغاز شد.

 

برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان