گروه : دسته‌بندی نشده

آتش‌سوزی در یکی از پمپ بنزین‌های تاکستان یک فاجعه آفرید و موجب جان باختن ۲نفر و مصدومیت ۱۵نفر دیگر شد. وضعیت بعضی مصدومان حادثه نیز وخیم گزارش شده است. تحقیقات برای روشن شدن علت اصلی حادثه آغاز شده است.
به گزارش کاشف خبر، شامگاه شنبه پمپ بنزین چهار راه بانک ملی تاکستان، واقع در استان قزوین مثل همیشه پر رفت‌وآمد بود. قرار گرفتن این پمپ بنزین در مرکز شهر باعث شده که آنجا همیشه یکی از مراکز سوخت‌گیری پر تردد تاکستان باشد. خودروها یکی پس از دیگری سوخت‌گیری می‌کردند و خارج می‌شدند تا هنگامی که عقربه‌های ساعت، ۱۸:۴۸دقیقه را نشان می‌داد یک موتورسیکلت سر رسید و مشغول سوخت‌گیری شد. او با کمک کارگر پمپ بنزین مشغول پر کردن باک بود که ناگهان بنا به دلایل نامعلومی باکش دچار آتش‌سوزی شد. او و کارگر پمپ بنزین که غافلگیر شده و ترسیده بودند موتورسیکلت را روی زمین انداختند و همین کار باعث ریختن بنزین‌های داخل باک و گسترش آتش‌سوزی و انفجار ناگهانی شد.
تعدادی از رانندگانی که آن زمان در جایگاه بودند، تلاش کردند خودروی‌ خود را از آنجا خارج کنند. اما غافلگیر شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند. آتش‌سوزی لحظه به لحظه گسترده‌تر می‌شد،طوری که لحظاتی بعد ۳خودرو را نیز به کام خود کشید.
در حالی که هرکس در تلاش بود خودش را نجات دهد، این حادثه به آتش‌نشانی گزارش شد و دقایقی بعد آنها خود را به آنجا رساندند. ازدحام مردم و تلاش برای فیلم گرفتن با موبایل از یک سو و وجود مخزن بنزین در آنجا از سویی دیگر کار آتش‌نشانان را دشوار کرده بود. آتش هر لحظه در‌حال گسترده‌تر‌شدن بود. به همین دلیل آتش‌نشانانی از شهرهای قزوین، اقبالیه و ضیا آباد نیز به‌عنوان نیروی کمکی خود را به محل حادثه رساندند. عملیات با آبرسانی از چند جهت آغاز شد. آتش‌نشانان ۴۸دقیقه بعد موفق شدند آتش‌سوزی را به‌طور کامل مهار کنند.

بازگشت به زندگی در بیمارستان
در جریان این حادثه امدادگران افرادی را که دچار سوختگی شده بودند از پمپ بنزین خارج و به مراکز درمانی منتقل کردند. هرچند ابتدا اعلام شد در این حادثه ۳نفر جان باخته و ۱۵نفر مصدوم شده‌اند، اما تلاش‌ پزشکان باعث احیای یکی از جانباختگان شد. قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در این‌باره گفت: در این حادثه ۲نفر جان باختند و ۱۵نفر نیز مصدوم شدند.
وی درباره وضعیت مصدومان این حادثه گفت: بعضی از مصدومان مرخص شده‌اند. تعدادی دیگر هم در بیمارستان شفا و تامین اجتماعی تاکستان و همچنین شهید رجایی قزوین بستری هستند. اما حال۳ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

ورود دادستان به ماجرا
خبر آتش‌سوزی پمپ بنزین چهار راه بانک ملی تاکستان به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد. حتی تصاویر دوربین‌های مداربسته که لحظه وقوع حادثه را نشان می‌دهد دست به‌دست می‌شد. در این شرایط بود که رجبی، دادستان عمومی و انقلاب تاکستان به این حادثه واکنش نشان و از آغاز تحقیقات قضایی خبر داد. او گفت: خطای انسانی، بی‌احتیاطی و سهل انگاری هنگام انجام وظیفه باعث وقوع این حادثه تلخ شده است. به همین دلیل برای مسببان حادثه پرونده تشکیل شده است و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

همشهری

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان