گروه : دسته‌بندی نشده

 

 

محمد دانش شکیب، شهردار آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کاشف خبرگفت: شهرداری آستانه اشرفیه از سال ۱۳۹۷ به عنوان اولین نهاد در سطح شهرستان رسما اجرای طرح سیماک را کلید زد که در پی آن با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات استانداری گیلان، اداره کل پست استان گیلان، فرمانداری آستانه اشرفیه و سایر ادارات ذیربط مجوز اجرای زیر پروژه ۴ سامانه سیماک (طرح الکترونیکی شدن استعلامات میان دستگاهی) در سطح استان را به خود اختصاص داد که هم اکنون پس از اجرای زیر پروژه مذکور در فاز بعدی، شهرستان آستانه اشرفیه پایلوت طرح شهر الکترونیک گردیده است و همچنین شهرداری آستانه اشرفیه نیز به عنوان پایلوت طرح شهرداری الکترونیک در سطح استان گیلان انتخاب گردید.

شایان ذکر است تا اکنون کارشناسان و مدیران شهرداری کلانشهر اهواز، کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان و سایر شهرداری ها از روند اجرای پروژه سیماک در شهرداری آستانه اشرفیه بازدیدنموده اند.

از مزایای عمده طرح سیماک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدی مراجعات مناطق که مربوط به حوزه های شهرسازی (صدور مجوزهای ساختمانی) و نوسازی و مشاغل است.
تبدیل بسیاری از نارضایتی های مردم از نظام اداری و بروکراسی شهرداری به رضایتمندی.
ارتقای شغلی بیشتر نیروهای واحد شهرسازی که به امر نظارت بر ساخت و سازها و کل نیروهای نوسازی و مشاغل که به امر نظارت بر دفاتر پست و پیشخوان مشغول می شوند.
امکان اجرای صحیح و بدون هزینه عملیات ممیزی و تشکیل بانک اطلاعات روزآمد املاک شهروند و آمدسازی دائم آن
صدور، توزیع و پرداخت الکترونیکی فیش های عوارض (عوارض شهرسازی، نوسازی و مشاغل)
شناسنامه هوشمند ساختمان، نسخه پشتیبان اطلاعات پایگاه داده سیماک برای تک تک پرونده ها نیز هست و از حیث پدافند غیرعامل برای شهرداری و شهروندان اهمیت دارد.
ایجاد زمینه مساعد برای واگذاری بسیاری از امور قابل واگذاری دیگر شهرداری به بخش خصوصی
ارتقاء سلامت اداری
تبدیل مهندسان شهر به همکاران و مشاوران شهرداری
افزایش چشمگیر بهره وری در سطح حوزه های شهرسازی، نوسازی و مشاغل
ایجاد اثرات مثبت زیست محیطی با حذف کاغذ یا کاهش مصرف کاغذ

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که نخستین بار در استان گیلان و از ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به صورت پایلوت و در سطح زیرپروژه سوم در ۷ شهرداری و ۳۰ دهیاری استان اجرا و موجب شد که پس از تصویب پروژه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، استان گیلان در زمره استان‌های پیشرو در اجرای این پروژه قرار گیرد. زیرپروژه چهارم نیز از ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۶ آغاز شد. در حال حاضر، دفاتر مدیریت پروژه (PMO) و هماهنگی پروژه (PCO) آموزش کاربران دستگاههای اجرایی و استقرار سامانه سیماک در آنها را دنبال می‌کنند. بدین منظور، سه کارگاه آموزشی در سطح استان ایجاد شده است که نخستین آنها به ظرفیت ۵۰ نفر در اداره کل پست استان برپاست و دو کارگاه دیگر در شهرهای لاهیجان و تالش، مجموعا با ظرفیت ۷۰ نفر فعال هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان