گروه : دسته‌بندی نشده

محمودی گفت: امروز خلا نیمه محسوس جوانان در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی و حس مشارکت جویانه در جامعه هویدا است.
کاشف خبر / یونس محمودی » در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که با حضور اعضای ستاد شئون فرهنگی و شورای تامین شهرستان لاهیجان در سالن شهید باهنر برگزار شد، گفت: هم اندیشی در راستای تبیین و تحقق سیاست های فرهنگی به ویژه در حوزه مذهبی و چگونگی پاسداشت شعائر مذهبی از مهم ترین دغدغه های فرهنگی مسئولان نظام است.

فرماندار شهرستان لاهیجان فرهنگ را مبنای تعالی و رشد هر نظامی دانست و افزود: تحقق همه شرایط و اقتضائات مبتنی بر مباحث مذهبی مستلزم مشارکت چند سویه همه مسئولان شهرستان است.

وی ادامه داد: فرهنگ مذهبی موجب تقویت و ارتقای رشد معنوی و عامل پویایی انسان ها برای نیل به اهداف متعالی در جوامع بشری است.

محمود با بیان اینکه بدخواهان و دشمنان فرهنگی هر نظام برای نفوذ استثمار و بهره گیری از وجود هر کشور بایستی از منظر فرهنگ ورود کرد تا بتوانند بر سایر استقلال های اقتصادی نظام غلبه پیدا کنند، تصریح کرد: همه علما و فرهیختگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر این باور هستند که اگر مبادی و مبانی یک فرهنگ به معنای حقیقی کلمه اصلاح شود و رهبران فرهنگی، سیاسی و مذهبی هر نظام زمینه هدایت و ارشاد را به درستی هدایت کنند، می توانیم‌ از بخشی از انحرافات پیشگیری و روح تفکر مذهبی را در جامعه اعتلا ببخشیم.

فرماندار شهرستان لاهیجان ادامه داد: اگر این پنجره برای دشمنان مفتوح باشد یقینا بر روح مذهبی و اقتصادی رهبران آن‌جامعه روح نفوذ ناپذیری خواهند داشت‌.

محمودی با اشاره به اینکه استقلال فرهنگی هر جامعه ای تکمیل کننده سایر استقلال های آن جامعه است، خاطرنشان‌کرد: انقلاب های غربی معاصر به واسطه فقدان یک رهبری واحد و منسجم و موحد شالوده این انقلابات از هم گسسته و استعمارگران بر آن غلبه پیدا می کنند‌.

وی خلا موجود در جوامع ما را خلا نیمه محسوس جوانان در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی و حس مشارکت جویانه در جامعه عنوان و اظهار کرد: ما اگر بتوانیم روح، تفکر و اکسیر جوانان را از هر حیث لمس و روح جوان‌گرایی و جوان باوری را در آنان تقویت کنیم به عنوان اولین و برترین مربیان جامعه از آنان یاد کرد.

محمودی با بیان اینکه تفکر مادی گرایانه توان غلبه بر روح بزرگ و ارزشمند اسلام نخواهد داشت، افزود: وظیفه مسئولان حضور اگاهانه، متعهدانه، متخصصانه و به روز در حوزه های مختلف و پاسخ گویی به شبهات فرهنگی و سیاسی و اجتماعی به ویژه در حوزه مذهبی است.

وی تنها عامل اتصال انسان از مبدا به معاد و عامل ایثار اتصال انسان به خداوند را معرفت الله و اقامه نماز دانست و گفت: اقامه نماز در ادارات، مساجد و محافل عامل ماندگاری انسان در آخرت و دنیا است و نماز هر چقدر به صورت جمعی اقامه شود شیاطین بر ما نفوذ پیدا نمی کند.

فرماندار شهرستان لاهیجان در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تقویت حوزه برگزاری شورای اقامه نماز در شهرستان، تصریح کرد: پس از زوال ویروس منحوس کرونا، اقامه نماز در ادارات و مدارس و مساجد باید با شکوه بیشتری برگزار می شود.

شبستان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان