گروه : دسته‌بندی نشده

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

به گزارش کاشف خبر ،دکتر سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ( ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ نفر از آنها بستری شدند. در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۰۵ هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما متاسفانه ۳۷۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

۱۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۳۳ شهرستان هشداری هستند

لاری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: گرچه تعدادی از شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج شدند اما، در حال حاضر ۱۱۴ شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز و ۱۳۳ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

افزایش چندین برابری میزان سرایت‌پذیری این ویروس

وی با اشاره به روند نسبتا کاهشی موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور، تاکید کرد: مطمئنا مهم‌ترین عامل در کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده بیشتر و همگانی از ماسک است. البته اعلام روند کاهشی بیماری به هیچ وجه نبابد موجب عادی انگاری شرایط شود زیرا با توجه به افزایش چندین برابری میزان سرایت‌پذیری این ویروس، رعایت چندین برابر پروتکل‌های بهداشتی توسط ما امری لازم و ضروری است.

وی افزود: از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۲۸ مرداد سال جاری همکاران بهداشتی و بهداشت محیط ما در وزارت بهداشت در سراسر کشور ۳۳۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی انجام دادند که تعداد ۴ هزار و ۸۹۱ مورد به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد ۲۷۵۰ مورد پس از اخطار پلمب شدند.

کاهش میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: آخرین بررسی‌ها از میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۷۶.۹ درصد گزارش شده است که این عدد نسبت به دو هفته گذشته به میزان ۲.۷ درصد افزایش داشته است. طبق گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف، صنایع، کارمندان ادارات نیز نسبت به دو هفته قبل افزایشی بوده است اما متاسفانه شاهد کاهش میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در این مدت زمانی هستیم. امیدواریم استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری جدی‌تر گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که هر تغییر رفتاری در برابر ویروس یک تا دو هفته بعد در تعداد موارد بستری و حدود ۴ تا ۶ هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر مشخص می‌شود بنابراین وضعیت اکنون بیماری در کشور بازتاب نوع رفتار ما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های گذشته بوده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا تقویت و تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و استفاده از ماسک، کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور می‌کند. امیدواریم عاشقان مکتب امام حسین (ع) در سراسر میهن اسلامی کمک کنند تا آیین‌های عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل مصوب ابلاغی صورت گیرد تا شاهد الگویی بی بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی در کشورمان باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان