گروه : دسته‌بندی نشده


یادداشت ؛ ماریا اخوان _ فعال رسانه ای

پرداختن به شغل خبرنگاری با تمام فراز و نشیب هایی که دارد همچنان لذت بخش است

شاید هیچ یک از مردم جز آنهایی که شاغل در خبرنگاری هستند نتوانند درک کنند که این کار چه پیچیدگی ها و سختی هایی دارد . در ظاهر ،این شغل آسان به نظر می رسد اما میزان تنش ها و چالش هایی که در طول روز در عرصه خبر متحمل می شوید بیشتر از حد تصور شماست. حجم اطلاعات و حوادثی که روزمره در دنیا و کشور وجود دارد به همان میزان خبرنگاران را درگیر خود می کند و باید مدام در حال بروز رسانی خود و فعالیت خود باشند.
سالی که گذشت براستی برای خبرنگاران و عکاسان خبری سالی پر فراز و نشیب بود حوادثی که در کشورمان رخ داد و از همه مهمتر شیوع کرونا که تا کنون در کشور ادامه دارد ، خبرنگاران در صف نخست اطلاع رسانی به مردم قرار داد . خبرنگاران از آغاز شیوع کرونا همچون مدافعان سلامت در صف نخست آگاهی بخشی قرار گرفتند و گذشته از جان به جهت انعکاس فداکاری های کادر درمان این خدمات را به تصویر کشیدند و بیان کردند این واقعه تنها ذره ای از رسالت خطیر خبرنگاری را نشان می دهد ،رسالتی که قطعا تا عشقی در ورای آن نباشد هیچگاه نمی تواند تاثیر گذار باشد .
آری ، جبهه ی اطلاع رسانی نیازمند عاشقان این راه است و البته چه بسیار ناملایمات ،بی احترامی ها و تنش هایی که خبرنگاران با آن دست به گریبانند و شاید زدودن گرد و غبار خستگی از روح و پیکرشان جملات تسکین دهنده ی بیشتری از پیام های تبریک می طلبد .درود و تبریک به تمامی قلم به دستانی که جانفشانه در عرصه خبر و خبررسانی فعالیت می کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان