گروه : دسته‌بندی نشده

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام هشدار از وضعیت شیوع کرونا در گیلان گفت: چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارند.

به گزارش کاشف خبر ؛ دکتر آبتین حیدر زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ در گیلان، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان پایدار و فعال است.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند، افزود: استان گیلان در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرمز شدن وضعیت چهار شهرستان گیلان در پی شیوع کرونا خبر داد و گفت: شهرستان‌های رشت، آستارا، رودبار و لنگرود در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

دکتر حیدر زاده بر ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دست‌ها تأکید کرد و افزود: مردم به جدیت باید از تجمع، برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی، مراسم طولانی‌مدتی که افراد بدون ماسک حضور پیدا خواهند کرد خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:کدام استانها تا ۲۸ تیر ۹۹ در وضعیت قرمز کرونایی هستند؟۷ شهرستان گیلان در آستانه وضعیت قرمز کرونا

وی همچنین به مراجعه به سامانه‌های از پیش طراحی‌شده وزارت بهداشت به‌منظور پایش بیماران کرونایی تأکید کرد و گفت: کسانی که تمایل به تست کرونا دارند باید یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و یا برای خود اظهاری وضعیتشان به تارنمایی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مراجعین با تماس در سامانه ۴۰۳۰ مورد ویزیت تلفنی و یا با مراجعه به تارنمایی salamat.gov.ir به‌صورت برخط مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرند.

دکتر حیدر زاده با بیان اینکه در صورت نیاز به درمان، فرد مراجعه‌کننده در تارنمایی salamat.gov.ir یا سامانه ۴۰۳۰ به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی ارجاع و تست موردنظر از آن‌ها گرفته می‌شود، تصریح کرد: بدون مراجعه به دو سامانه مذکور افراد برای تست به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکنند؛ چون مراجعه در مراکز بهداشتی و درمانی بدون مراجعه به دو سامانه فوق‌الذکر تنها موجب اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌بر آن‌ها منجر خواهد شد.

برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان