گروه : دسته‌بندی نشده

در دومین جلسه شورای اداری شهرستان آستانه‌اشرفیه به برخورد جدی مدیران با زیردستان متخلف، رفع هرچه سریع‌تر مشکل برق و آب روستاهای این شهرستان، توجه به مقوله امنیت، افتتاح تصفیه‌خانه بزرگ گیلان، تسریع در روند افتتاح پل کابلی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و در اختیار قرار دادن واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها به‌بهش خصوصی تأکید شد.

به گزارش کاشف خبر، امام جمعه آستانه‌اشرفیه ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان در سالن مجتمع فرهنگی بندر کیاشهر با بیان اینکه بندگان پروردگار در همه شرایط باید مخلوق خود را عبادت کنند، اظهار کرد: پروردگار به بنده خود انواع نعمت را داده و راه رسیدن به سعادت را به در اختیار انسان قرار می‌دهد ولی اگر از این نعمت‌ها به‌درستی استفاده نشود انسان به مشکل برخورد می‌خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی خدمت به مردم را یکی برکات جمهوری اسلامی دانست و گفت: مسؤولان باید از فرصتی پروردگار در اختیار آنان قرار داده استفاده کرده و از هیچ‌ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نکنند زیرا قطعاً در دنیا و آخرت پاداش خود را دریافت می‌کنند.

مدیران با تخلف زیردستان خود برخورد جدی کنند

امام‌جمعه بندر کیاشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه سعادت دنیوی و اخروی انسان منوط توجه به قرآن است، اظهار کرد: قرآن تمامی راه‌حل‌های رسیدن به سعادت و پیشرفت اقتصادی و فرهنگی در جوامع انسانی را به ما نشان داده و باید به آن توجه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرت امیدی با اشاره به معیارهای ارتقا یک مسؤول از دیدگاه قرآن گفت: در انتخاب و ارتقا مدیران باید معیار را لیاقت افراد قرار دهند نه سابقه افراد زیرا فردی دارای لیاقت باشد قطعاً جامعه را روبه‌پیشرفت حرکت می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم برخورد مدیران با تخلف‌های موجود در کشور افزود: استکبار سعی دارد اعتماد مردم به‌ویژه جوانان را نسبت به‌نظام اسلامی کاهش دهد لذا نقش مدیران در جلوگیری از این اتفاق بسیار مهم است زیرا باید با تخلف زیردستان خود به‌شدت برخورد کند‌.

امام‌جمعه بندر کیاشهر با انتقاد از رفتار توهین‌آمیز یک نماینده مجلس نسبت به نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بیان کرد: نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به‌عنوان پدر معنوی آن استان بوده و احترام به ایشان بر همه واجب است ولی یک نماینده مجلس در جلسه شورای اداری استان به بدترین نحو ممکن به ایشان توهین کردند به همین دلیل از مجلس شورای اسلامی درخواست دارم به‌شدت با این فرد برخورد کنند تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

امیدی با اذعان به اینکه شبکه برق در استان گیلان بسیار فرسوده است، تصریح کرد: در چند روز اخیر و در اوج گرما شاهد قطع شدن آب و قطعی و‌ نوسانات برق بودیم لذا با توجه به اعتبارات اختصاص‌یافته در خصوص تجهیز زیرساخت‌های برقی انتظار هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

اختصاص هفت میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین مقوله‌های زیرساختی و محوری دولت‌ها است، اظهار کرد: اگر هر اقدام دولت‌ها در حوزه امنیت رشد نکند با مشکلات عدیده‌ای کشور مواجه می‌شود ولی خوشبختانه در جمهوری اسلامی و شهرستان آستانه‌اشرفیه مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

یونس محمودی با تأکید بر تعامل موجود میان مسؤولان شهرستان آستانه‌اشرفیه افزود: مسؤولان و روسای ادارات در این شهرستان در هنگام مشکلات در کنار یکدیگر بوده و تمامی نهادها باهم یک همکاری بسیار خوب دارند که این امر سبب شد تا مشکل امنیتی در آستانه‌اشرفیه وجود نداشته باشد.

وی با اذعان به اینکه سازمان برنامه‌وبودجه استان برای تخصیصی اعتبارات به شهرستان‌ها مؤلفه‌های خاصی را تعیین کرده است، تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، پرداخت معوقه‌های پیمانکاران و همچنین تکمیل پروژه‌های قابل بهره‌برداری با پیشرفت ۸۰ درصد ازجمله مهم‌ترین مؤلفه‌های سازمان برنامه‌وبودجه برای تخصیص اعتبارات است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه‌اشرفیه سال ۹۹ را سال توسعه و‌ جهش صنعت در کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را سال جهش تولید نامیده و تمامی مسؤولان و روسای ادارات در آستانه‌اشرفیه باید میزان اعتبارات موردنیاز خود را برای تکمیل پروژه‌ها اعلام کنند تا در سال جهش تولید و در هفته دولت شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

محمودی با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به شهرستان آستانه‌اشرفیه در رابطه با اشتغال روستایی گفت: در سال ۹۸ برای دو هزار ‌و‌۲۰۶ شغل در روستاهای این شهرستان در غالب ۳۱ طرح ایجادشده و این روند قطعاً در سال جدید هم ادامه دارد‌ زیرا ایجاد اشتغال روستایی منجر به عدم مهاجرت جوانان از روستا به شهر می‌شود.

وی از اختصاص هفت میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: افتتاح این پل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این شهرستان تبدیل‌شده است زیرا با به بهره‌برداری رسیدن این پل، آستانه‌اشرفیه با رشد اقتصادی و افزایش ورود گردشگر مواجه می‌شود.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه بانک‌ها باید واحدهای تحت تملک خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، بیان کرد: طبق دستور وزیر کشور و ابلاغ آن به استانداران بانک‌هایی که واحدهای تولیدی را تحت تملک خود داشته و بلااستفاده هستند باید آن واحد تولیدی را در اختیار سرمایه‌گذار و‌ بخش خصوصی قرار داده تا در سال جهش تولید شاهد ایجاد اشتغال باشیم.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در ایام کرونا

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد مشترکین از میزان منابع آبی ما بسیار بیشتر است، اظهار کرد: سایت آب خوش‌سیرت در خط انتقال با مشکلاتی مواجه بود و نیروهای آب و فاضلاب به‌طور شبانه‌روزی تلاش کرده و تمامی شکستگی‌ها درراه انتقال برطرف شد.

مازیار غلام پور با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در ایام کرونا گفت: در دوران اوج کرونا و به‌منظور رعایت نکات بهداشتی مصرف آب در استان گیلان ۳۰ درصد با افزایش مواجه شده و میزان مصرف آب جوابگوی نیاز استان نبود ولی با تلاش مسؤولان این نیاز برطرف شد.

وی با اذعان به اینکه طرح آب‌رسانی در روستاهای این شهرستان نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: سایت صفرابسته به ۳۳ روستای آستانه‌اشرفیه آب‌رسانی کرده و طرح مطالعاتی بازنگری این سایت آغازشده و تقریباً آماده است لذا به‌زودی تمامی مشکلات آبی روستاهای این شهرستان برطرف می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان خبری خوش به مردمان شرق و مرکز استان گیلان داد و بیان کرد: تصفیه‌خانه بزرگ گیلان تقریباً برای آب‌گیری آماده است و تا نیمه مرداد وارد مدار شده و ظرفیت آب‌رسانی از سه هزار لیتر در ثانیه به ۶ هزار لیتر خواهد رسید.

فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان