گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت:از اول خرداد تا پایان تیر ماه امسال ۵۳۳ هموطن در گیلان و مازندران با تلاش منجیان غریق از غرق شدن در دریای خزر نجات یافتند .

به گزارش خبرگزاری کاشف خبر ؛ ایلخان نوری در رشت با اشاره به غرق شدن ۱۳ نفر در این مدت در این محدوده بر اهمیت کار منجیان تاکید و خاطرنشان کرد :اگر فقط ۱۰ درصد از نجات یافتگان غرق می شدند، تعداد مغروقین در دریا بسیار زیاد و آمار آن وحشتناک می شد.

وی تصریح کرد :با توجه به اینکه منجیان غریق با حداقل امکانات و توقع، کار و تلاش می کنند اما کار آنان بسیار ارزشمند است چون این عزیزان جان مردم را از غرق شدن نجات می دهند.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات نجات غریق گیلان به رشت سفر کرده، ادامه داد: این در حالی است که طی چند سال اخیر از طرفی تعداد مغروقان در کشور بسیار کم شده و از طرف دیگر تعداد افرادی که توسط منجیان غریق نجات یافته اند ، افزایش یافته که این امر توانایی منجیان را نشان می دهد.

وی در ادامه به فعالیت های مختلف این فدراسیون نیز اشاره کرد و افزود: وظیفه ما آموزش نیروهای متخصص و نظارت بر اماکن آبی در سطح کشور است که هم اینک نیز به فعالیت خود در زمینه های مختلف ادامه می دهیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق بیان کرد: متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ، استخرها تعطیل و نیمه تعطیل شده اند که این امر سبب شده تا منجیانی که در این اماکن فعالیت دارند، هم اینک بیکار شوند اما استانهایی که دارای سواحل هستند، فعالیت منجیان در آن پابرجاست.

وی به بخش قهرمانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش رقابت ها نیز فعالیت این فدراسیون به طور مستمر برگزار و هرساله مسابقات قهرمانی کشور در بخش های مختلف امداد و نجات و رقابت های ساحلی انجام و نفرات برتر به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: قرار بود امسال رقابت های جهانی امداد و نجات در ایتالیا برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا این مسابقات لغو و رقابت ها سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد اما ما آمادگی خود را حفظ می کنیم تا با قدرت در این رقابت ها حضور یابیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ورزشکاران ما در جهان و در چند سال اخیر درخشش خوبی داشته و توانسته اند مقام ها و مدال های ارزشمندی را کسب کنند که امیدواریم این پیشرفت همچنان در سال های آتی به خصوص در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در خاتمه اظهار کرد: به هرحال مهمترین برنامه ها و اهداف ما در این فدراسیون ، کاهش مغروقین و نجات جان هموطنان هنگام استفاده از دریا است که در این زمینه ها با تلاش و جدیت به کار خود ادامه می دهیم.

انتخابات ریاست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان روز شنبه با حضور مسئولان فدراسیون و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار که در نهایت حسین میرزایی با کسب ۱۱ رای از ۱۲ رای ماخوذه به عنوان رئیس جدید این هیات در گیلان منصوب شد.
برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان