گروه : دسته‌بندی نشده

سرهنگ جانعلی پور فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت : ارتقای فرهنگ رانندگی در شهرستان و اقدامات سلبی و ایجابی توسط پلیس راهور از عوامل کاهش تصادفات در این شهرستان بوده است .

کاشف خبر / سرهنگ جانعلی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد : یکی از مطالبات بحق مردم از نیروی انتظامی تامین امنیت و حفظ جان و مال آنان است.

وی با تشریح اقدامات نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان در چهار ماهه سالجاری اظهار داشت : شهرستان لاهیجان با توجه به حجم تردد و تراکم جمعیت جز شهرستانهایی است که بالاترین آمار سرقت را دارد و با اقداماتی که توسط همکاران در مجموعه ی نیروی انتظامی ،سپاه و بسبیج صورت گرفته شاهد کاهش ۹ درصدی سرقت در لاهیجان و روستاهای اطراف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد : در سالجاری افزایش ۲۱ درصدی کشفیات سرقت را شاهد بودیم .همچنین به همت عوامل انتظامی در کلانتری ها ،پاسگاهها و آگاهی رشد ۵۵ درصدی دستگیری سارقین را داشتیم که در این خصوص ۳۰۰ سارق در باندهای خرد در شهرستان دستگیر شده اند .

وی کشفیات مواد مخدر را از دیگر فعالیت های نیروی انتظامی شهرستان خواند و گفت : ۴۶ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان داشته ایم که رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشته با توجه به اینکه در حدود دو ماه با شرایط و مشکلات بیماری کرونا درگیر بودیم.

وی خاطر نشان کرد : رشد ۲۱۸ درصدی در دستگیری باندهای قاچاقچی مواد مخدر و فروشندگان خرد مواد مخدر داشتیم و همچنین دستگیری معتادین متجاهر که موجب مخدوش شدن چهره اجتماعی می شوند رشد ۱۶۷ درصدی داشته است .

سرهنگ جانعلی پور به ساماندهی تفرجگاهها و امن سازی پارک ها توسط نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت : یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی ساماندهی تفرجگاهها ،امن سازی پارکها و طرحهای سالمسازی دریاست. مکانهایی نظیر باغ ملی ،حاشیه استخر لاهیجان و حاشیه مقبره شیخ زاهد جز اولویت های کاری همکاران ما بوده است به ویژه برخورد با اراذل و اوباشی که موجب ایجاد جو نارضایتی برای خانواده ها و مردم می شوند و در این خصوص اقدامات به صورت سریع و قانونی انجام گرفته است .

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف و اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه تصریح کرد : بحث حجاب و عفاف به جد در سرلوحه ی اقدامات است ،نیروی انتظامی موظف می باشد که در طرحهای سالم سازی دریا در سحرخیز محله ،تالاب سوستان ،بام سبز با توجه به ایام تابستان و حضور و تردد حجم بالای مسافرین حضور داشته باشد و با نگاه ایجابی و نه قهری و سلبی در زمینه ی عفاف و حجاب تذکرات لازم را عنوان نماید و در حوزه ی حجاب و عفاف ۲۷ ارگان دخیل هستند و مصوباتی نیز در ماههای اخیر  در این موضوع داشته ایم .

فرماندهی انتظامی شهرستان لاهیجان در زمینه ی آمار تصادفات درون شهری و برون شهری این شهرستان گفت : در تصادفات منجر به فوت در درون شهری ۶۷ درصد کاهش و تصادفات جرحی درون شهری ۱۶ درصد کاهش داشتیم و در تصادفات منجر به فوت برون شهری شاهد کاهش ۲۰ درصدی و تصادفات جرحی برون شهری ۱۳ درصد از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

جانعلی پور از اقدامات پلیس راهور تشکر کرد و افزود : ارتقای فرهنگ رانندگی در شهرستان و اقدامات سلبی و ایجابی توسط پلیس راهور از عوامل کاهش تصادفات در این شهرستان بوده است .

وی از توقیف ۱۰۲۹ فقره موتور سیکلت در شهرستان خبر داد و گفت : در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان از تردد موتور سیکلت هایی که به صورت جمعی حرکت می کنند جلوگیری و این موتورها توقیف می شوند.

وی اذعان داشت : توقیف موتور سیکلت ها برای پیشگیری از وقوع جرم نظیر سرقت انجام می شود و برخی از این توقیف ها اعمال قانون به جهت نداشتن کلاه ایمنی راکب موتور سیکلت و نداشتن بیمه وسیله نقلیه و یرای پیشگیری از تصادفات است .

وی به مبحث قاچاق کالا و احتکار با توجه به مشکلات شیوع کرونا اشاره کرد و گفت : برخی از افراد سودجو اقدام به احتکار می کردند که از ابتدای سال بالغ بر ۷ فقره پرونده احتکار تشکیل شد که ارزش ریالی این اقلام احتکار شده ۴۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال می باشد و اقلام مورد نظر شامل مواد غذایی ،لوازم یدکی خودرو ،لوازم خانگی و … می باشند.

وی خاطر نشان کرد : تعداد ۱۵ فقره پرونده برای افرادی که اقدام به قاچاق کالا می کردند نیز تشکیل شد که میزان آن ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

بحث احتکار لوازم بهداشتی به طور ویژه پیگیری می شود .۸۷ فقره پرونده نیز در بحث صنوف متخلف وجود داشته که منجر به پلمپ این صنوف گردید.

وی با اشاره به تماس مردم با فوریت های پلیسی ۱۱۰ گفت : از ابتدای سال ۹۹۷۰ فقره پیام مردمی در قالب فوریت های پلیسی ۱۱۰ انجام شده و به ختم به نتیجه شده است

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان