گروه : دسته‌بندی نشده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت قرمز در ۷ شهرستان گیلان گفت: به‌دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی شاهد افزایش مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در گیلان هستیم.

کاشف خبر/ ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان اظهار داشت: متاسفانه در چند روز تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان افزایش پیدا کرده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان، افراد بستری و فوتی‌های این بیماری همچنان افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به احتمال قرمز شدن وضعیت نیمی از استان خاطرنشان کرد: هفت شهرستان گیلان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نیز به ۳۰۰ نفر رسید.

سالاری با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان در ماه گذشته ۱۵۰ نفر کاهش پیدا کرده بود اما اکنون شاهد افزایش تعداد بستری‌شدگان هستیم افرود: بسیاری از مردم در گیلان وضعیت را عادی قلمداد کردند و در عین بی‌توجهی به اصول بهداشتی به دید و بازدید، تفریح و گردش می‌پردازند و در تفرجگاه‌ها و اماکن مختلف حاضر می‌شوند.

وی ضمن هشدار از امکان گسترش مجدد کرونا در گیلان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان ابراز داشت: بیش از ۸۵ درصد صاحبان مشاغل در صنوف و صنایع مختلف از ماسک استفاده می‌کنند اما همچنان کمتر از ۵۰ درصد مردم به زدن ماسک در اماکن مختلف توجه می‌کنند لذا توصیه می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اِعمال محدودیت‌ها در برگزاری مراسماتی همچون عزا و عروسی در استان افزود: با توجه به اینکه هنوز وضعیت عادی نیست لذا توصیه می‌کنیم که این مراسمات به زمان دیگری موکول شود تا کسی آسیب نبیند در غیر این‌دصورت مراسمات به‌صورت محدود برگزار شود.

وی از کاهش تعداد بهبود‌یافتگان ناشی از کرونا در گیلان خبر داد و گفت: اخیراً افراد بیشتری درگیری این بیماری شدند و علائمی شدیدتر از مبتلایان قبلی دارند و شاهدیم که سالمندان، جوانان، کودکان و میانسالان نیز درگیر این بیماری شدند و این بیماری بر خلاف برخی تصورات مبنی بر اینکه فقط سالمندان را درگیر می‌کند در حال پیشروی است.

تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان