گروه : دسته‌بندی نشده

نماینده عالی دولت در گیلان تأکید کرد که باید واحدهای تولیدی تحت مدیریت بانک‌ها در استان، به بخش خصوصی توانمند بومی واگذار شوند.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ دکتر ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دبیر کشوری این کارگروه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد؛ با تأکید بر اینکه برای بانک ها تکلیف واگذاری حداقل ۳۰ درصد از واحدهای تحت تملیک را تا پایان سال تعیین کرده ایم، افزود: وظیفه بانک ها ، بنگاه داری نیست و در این شرایط دشوار اقتصادی ، همه بانک ها به فروش اموال مازاد خود موظف شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه ناموفق برخی واگذاری ها در قالب خصوصی سازی در سال های گذشته ، تأکید داریم در واگذاری ها حقوق حقه کارگران، تداوم تولید و اشتغال مدنظر قرار گیرد.

استاندار گیلان اضافه کرد: بخش خصوصی توانمند برای خرید و اداره بنگاه های تحت تملیک در استان وجود دارد که ترجیح ما بر استفاده از نیروهای بومی توانمند در واگذاری هاست.

دکتر زارع با بیان اینکه سیاست استان عدم تعطیلی بنگاه های اقتصادی در حال فعالیت است، گفت: از بانک هایی که در استان مدیریت بنگاه ها را بر عهده دارند ، انتظار داریم برنامه مشخص خود را برای سرمایه‌گذاری یا واگذاری واحدها و نیز تعیین تکلیف بدهی خود به دستگاه های خدمات رسان ارائه دهند.

گفتنی است در این جلسه که دکتر زالی دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز حضور داشت؛ به مشکلات هشت واحد تولیدی بزرگ مربوط به شرکت های سرمایه گذاری بانک ها و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) رسیدگی و برای رفع موانع فعالیت این واحدها مصوباتی تعیین شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان