گروه : دسته‌بندی نشده

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای غالبا پایدار در منطقه است، افزود: از اواخر امروز با گذر امواج کم و بیش ناپایدار احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

کاشف خبر/ به نقل از ایسنا، محمد دادرس با بیان اینکه در حال حاضر آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری است، اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای رشت به ترتیب ۳۲ و ۲۲ درجه سانتی گراد است.
وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار توده هوای غالبا پایدار در منطقه است، افزود: امروز آسمانی غالبا صاف، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود، اما از اواخر امروز با گذر امواج کم و بیش ناپایدار احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش تدریجی هفت تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما در منطقه خبر داد و گفت: از فردا با ورود تدریجی توده هوای خنک به منطقه شرایط برای کاهش دما، بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق تا روز یکشنبه آینده مهیاست و نخستین بارش تابستانه در استان گیلان را خواهیم داشت.

دادرس، با بیان اینکه بارندگی در دامنه ها و ارتفاعات شدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: احتمال خسارت به سازه های سست بنیان، شکستگی درختان، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی موقت از جمله مخاطرات جوی طی ۴۸ ساعت آینده است.

وی جمعه و شنبه را اوج فعالیت این سامانه بارشی دانست و یادآور شد: از شهروندان می خواهیم در زمان وقوع صاعقه در مکان های باز تردد نکنند و از استقرار در کنار رودخانه و مسیل ها به جد بپزهیزند. دریا نیز از عصر امروز برای فعالیت های مرتبط نامناسب می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان