گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان بر ضرورت اجرای سیاست های تشویقی همچون توزیع نهال و آموزش رایگان در جهت توسعه زراعت چوب تاکید کرد و گفت: تبیین ضرورت توجه به زراعت چوب، همراهی مردم و فعالان زیست محیطی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد زراعت چوب استان؛ با بیان اینکه این موضوع برای دولت، مردم و نیز توسعه گیلان حائز اهمیت است، افزود: براساس توافق صورت گرفته با سازمان جنگل‌ها، کاشت درخت در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان هدفگذاری شده که باید اجرایی شود.

وی بر لزوم تبیین ضرورت توجه به زراعت چوب برای افکار عمومی از طریق صدا و سیما با همراهی رسانه‌ها و استفاده از نظرات کارشناسان این امر تاکید و تصریح کرد: اگر این موضوع به خوبی برای فعالان زیست محیطی، سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم توجیه شود، قطعاً شاهد همکاری و مشارکت بالای آنان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان، زراعت چوب را راهکاری برای حفاظت از محیط زیست عنوان و اجرایی شدن شیوه نامه زراعت چوب را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ابتدای فصل پاییز باید شاهد آغاز کاشت چوب در اراضی شناسایی شده باشیم.

وی یادآور شد: گیلان قطب تولید محصولات چوبی و مواد سلولزی کشور محسوب می شود و برای تامین مواد اولیه فعالان این عرصه و پایداری اشتغال، باید اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس قول مساعد رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر بازگشت درآمد ناشی از برداشت چوب استان در راستای حفاظت از جنگل ها، اراضی ملی و منابع طبیعی، باید ساز و کار مشخصی تعریف و به صورت دقیق نظارت شود.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش بر ضرورت اجرای سیاست های تشویقی همچون توزیع نهال و آموزش رایگان در جهت توسعه زراعت چوب تاکید کرد و افزود: امیدوارم با همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی، امنیتی و اجرایی مرتبط، شاهد بهبود شرایط معیشتی مردم و توسعه استان باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان