گروه : دسته‌بندی نشده

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۲۵ هزار معلم حق‌التدریس در سال جاری در آموزش ‌و پرورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در سفر به استان خراسان شمالی با اشاره به اقدام وزارت آموزش‌وپرورش برای تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: درباره تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس قانونی برای این اقدام وجود دارد که تا پایان برنامه ششم متناسب با ردیف و اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته و این اقدام انجام شود.

وی با اشاره به میزان تبدیل وضعیت در سال جاری گفت: برای امسال ۲۵هزار تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته ‌شده که فرآیندهای مربوط به آن به همراه اولویت‌ها، امتیازات و بخشنامه‌های مربوطه ابلاغ‌ شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت مدارس سنگی نیز گفت: خراسان شمالی نقطه آغاز حذف مدارس سنگی است که امیدواریم با سرعت برای سایر استان‌ها این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی گفت: در چند دهه گذشته پدیده تأثیرگذار خیرین مدرسه‌ساز در کشور مطرح‌ شده و اکنون سهم خیرین نیز روند افزایشی داشته و سهم دولت نیز متناسب با آن اختصاص پیدا می‌کند.

حاجی می‌زایی از اختصاص هزار میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال دولت ۳۳۵۰ میلیارد تومان را با توجه به فعالیت و کمک خیران اختصاص خواهد داد.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان از افزایش اعتبارات احداث و تجهیز مدارس در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی ساخت، احداث و تجهیز مدارس نسبت به سه سال گذشته۱۶۰درصد افزایش‌یافته که نشان از اراده دولت برای ایجاد فضای و استاندارد در موضوع فضاهای آموزشی است.

مبادله بیش از۲میلیارد و۵۰۰ میلیون فایل ما بین دانش آموز و معلم در شبکه شاد

وزیر آموزش و پرورش همچنین در یک برنامه تلویزیونی از فعالیت ۱۳میلیون و پانصد هزار دانش آموز، معلم و مدیر در شبکه شاد خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون فایل بین دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد مبادله شده است.

وی گفت: با شیوع کرونا ویروس و با تشخیص ستاد مبارزه با کرونا در راستای حفظ سلامت دانش آموزان مدارس تعطیل شد. اما در راستای تداوم یادگیری دانش آموزان آموزش ها از طریق تلویزیون انجام شد و بیش از ۲۰۰۰ برنامه آموزشی در شبکه های تلویریونی ارائه شد که این برنامه ها علاوه بر مشاهده ۲۷میلیون بار دانلود شدند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه یکی از مشکلات برنامه تلویزیونی یک سویه بودن آمورش بود لذا در جهت حل این مشکل به سراغ ایجاد شبکه مجازی دانش آموزی شبکه شاد رفتیم، گفت: شبکه شاد به صورت اختصاصی برای آموزش وپرورش است و دارای امنیت بالایی است لذا به دلیل وجود این شبکه بهترین فیلم های آموزشی در دورترین نقاط ارائه می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیاز داشتند تا پس از اتمام آموزش های مجازی رفع اشکال کنند، گفت: مدارس را به مدت یک ماه بازگشایی کردیم تا دانش آموزانی که نتوانستند از شبکه شاد یا برنامه تلویزیونی محتوای الکترونیکی بهره مند شوند با حضور در مدرسه مشکلات خود را برطرف کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه معلمان در زمینه آموزش های مجازی تلاش زیادی کردند، بیان کرد: تدریس معلم از بیمارستان و استفاده از وسایل شخصی در آموزش نشان از احساس مسئولیت بالای معلمان است.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان