گروه : دسته‌بندی نشده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: در پی عملیات اجرایی بهره برداری از دومین تصفیه خانه آب گیلان،مردم ممکن است با قطعی و یا افت فشار آب مواجه شوند.

کاشف خبر / به نقل از ایسنا، محسن حسینی در نشست خبری این سازمان که در سالن اجتماعات تصفیه خانه بزرگ استان برگزار شد، از بهره برداری دومین تصفیه خانه بزرگ گیلان در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل عملیات اجرایی برای وارد مدار شدن این تصفیه خانه برخی از شهرستان های گیلان از جمله رشت و انزلی و شهرستان‌های شرق گیلان با افت فشار آب و یا قطعی مواجه خواهند شد.

وی افزود: تمهیداتی اندیشیده شده است تا مشترکین در این شهرستانها با حداقل مشکلات ساعات را سپری کنند.

حسینی ادامه داد: بعد از ۲۱ سال که از زمان بهره برداری تصفیه خانه اول گیلان می گذرد، از تیرماه امسال تصفیه خانه دوم استان به بهره برداری می رسد و بهره برداری از این تصفیه خانه ۳۰۰۰ لیتر بر ظرفیت تولید آب استان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه این تصفیه خانه از مدرن ترین تصفیه های کشور محسوب می شود، تصریح کرد: اخیرا ۳۰۰۰ لیتر نیز به ظرفیت تولید آب اولین تصفیه خانه آب استان اضافه شده بود که با اضافه شدن ظرفیت تولید آب تصفیه خانه دوم، در مجموع ۶۰۰۰ لیتر آب به ظرفیت تولید این تصفیه خانه ها افزوده می شود.

وی از مردم خواست در زمان افت فشار آب فقط برای مصارف اصلی آب مصرف کنند و از هرگونه کارهای نظافتی جانبی خودداری کنند.

حسینی گفت: قطعی آب از ساعت یک بامداد دوشنبه ۲۶ خرداد ماه سالجاری آغاز می شود و تا ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه سالجاری به پایان می رسد.

وی افزود: تانکرهای بزرگی را در شهرستان ها مستقر خواهیم کرد تا اگر حین قطعی آب به دلیل انجام عملیات مجبور به قطع آب کامل شدیم، مشترکین دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب از مردم خواست صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند و در ذخیره سازی آب نیز تعادل را رعایت کنند، زیرا ذخیره بیش از حد آب نیز مشکلاتی برای استان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ ساعت قبل از قطعی آب در شهرستانهای مذکور، خبر از سوی رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم گیلان همواره همکاری بسیار خوبی برای اجرای پروژه ها با ما داشتند و انتظار داریم در این مرحله نیز با صبر و مدیریت صحیح با ما همکاری کنند.

وی افزود: امسال سه هزار لیتر در ثانیه به ظرفیت تولید آب تصفیه خانه بزرگ افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از مردم خواست نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند تا کمترین قطعی و افت فشار آب را شاهد باشیم.

حسینی با بیان اینکه تابستان گرمی در پیش داریم و علاوه بر اینکه همچنان در مقابله با کرونا ویروس مردم در تکاپو هستند، تصریح کرد: اگر چه شاهد افزایش مصرف آب در گیلان هستیم. اما وضعیت مصرف نسبت به ماههای اول شیوع کرونا کمی بهتر است.

وی گفت: اگر چه گیلان استانی ثروتمند در حوزه آب است اما چون آب ثروتی ملی است، صرفه جویی در مصرف آن وظیفه همه است.

وی با بیان اینکه در رشت و شرق گیلان دستگاه بسته بندی آب نیز مستقر کرده ایم، ادامه داد: مشترکین مثل همیشه به ما کمک خواهند کرد و این مرحله از کار تصفیه خانه نیز با موفقیت انجام خواهد شد.

حسینی در پاسخ به ایسنا در خصوص اینکه کدام مناطق بیشترین درگیری را با افت فشار و یا قطعی آب خواهند داشت، گفت: شهرستانهای سیاهکل، آستانه، لاهیجان بیش از دیگر شهرستانها درگیر هستند و بندر کیاشهر اطاقور و کومله، شلمان، خمام نیز از جمله مناطقی هستند که در ساعات اعلام شده ممکن است قطعی آب داشته باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان