گروه : دسته‌بندی نشده


پرونده اعتبارنامه کاظم دلخوش در شعبه ده تایید شد.

به گزارش کاشف خبر ، بعد از تصویب اعتبارنامه های کاظم دلخوش و. صالحی نمایندگان صومعه سرا و شهرستان فریدن در شعبه ده مجلس در روز دوازدهم خرداد، عصر امروز یکشنبه جوابیه شورای نگهبان برای بررسی پرونده های مطرح سه نماینده مجلس اعلام شد که بنا به گفته عضو هیات رئیسه مجلس شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در مورد اعتبارنامه ۲ نفر از منتخبین (منتخبین فریدن و صومعه‌سرا) مدارکی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد پیش از این و در زمان بررسی صلاحیت نمایندگان در اختیار شورای نگهبان قرار نداشته است.

با این حال از آن جا که مهلت بررسی صلاحیت شورای نگهبان به پایان رسیده تنها از طریق بررسی اعتبارنامه ها توسط نمایندگان مجلس این مساله مورد بررسی قرار می گیرد.
طبق آئین نامه داخلی مجلس تنها زمانی که اعضای یک شعبه مجلس با اکثریت آرا نسبت به نماینده ای نظر منفی داشته باشند و اعتبارنامه وی را رد کنند اعتبارنامه آن نماینده در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گیرد؛ امری که در گذشته نیز موجب رداعتبارنامه تعدادی از نمایندگان گردید.
با این حال شعبه ده مجلس در مورد این دو نماینده مجلس بررسی خود را اعلام کرده و به این نتیجه رسیده که مشکلی در اعتبارنامه نمایندگان صومعه سرا و فریدن دیده نشده است.

در مورد نماینده صومعه سرا سخنگوی شعبه ۱۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از سازمان آب منطقه ای، محیط زیست استان و جهاد کشاورزی استعلام گرفته شد که بنابر هر سه استعلام، زمین مورد بحث‌ در طرح هادی روستا است و ۳ هزار متر سندی که برای همسر آقای دلخوش سند خورده درست بوده و امروز گزارش دریافت شده و بر اساس آن رای گیری شد که در نتیجه اعتبارنامه آقای دلخوش تائید شد.

گفتنی است به نظر نمی رسد با فرآیندقانونی که پیش رفته دوباره پرونده سید کاظم دلخوش و نماینده دیگر در شعبه ۱۰ مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا نمایندگان این شعبه پیش از این نظر نهایی خود را درباره آن اعلام کرده اند و موضوعات این چنینی مورد تجدیدنظر نیز نیست.

شایان ذکر است چهارشنبه این هفته قرار است پاسخ شعبه ده مجلس در صحن علنی قرائت و اعتبارنامه دلخوش مورد تایید قرار بگیرد.

خبرنگار ؛نصیبه جانی پور

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان