گروه : دسته‌بندی نشده

در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره جوان موفق لاهیجی تاکید شد مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در لاهیجان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر ، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان پیش از ظهر امروز در فرمانداری لاهیجان برگزار شد .

نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در این جلسه با اشاره به فاصله چندماهه از آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت متاسفانه شیوع ویروس کرونا بسیاری از مناسبات فرهنگی و اجتماعی را  در کشور تعطیل کرد اما کرونا نکات خوبی را هم در بحث فرهنگ عمومی به مردم یاد داد .

وی ضمن یادآوری دستور  حضرت آیت الله خامنه ای رییس وقت  شورای عالی انقلاب فرهنگی  در سال ۱۳۶۴ مبنی بر تشکیل شورای فرهنگ عمومی گفت شناخت و تجزیه و تحلیل وضعیت فرهنگ عمومی شهرستان ، پیش بینی و رصد موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهرستان ، تهیه و تدوین طرح های عملیاتی و کاربری برای بهبود شاخص های فرهنگی و ارتقا فرهنگ عمومی را از وظایف این شورا دانست و ابراز امیدواری کرد در این شورا بتوان به این وظایف عمل کرد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لاهیجان همچنین ضمن اشاره به نامه یکی از شهروندان به دبیرخانه شورا مبنی بر اعلام روز تولد شهید مظلوم گیلان حاج ابوالحسن کریمی به عنوان روز لاهیجان گفت پیشنهاد میکنم در جلسات شورا از افراد حقیقی فعال در عرصه فرهنگ دعوت شود .

خانم نادری در ادامه با توجه به نزدیکی به سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) از رسانه ها خواست درخصوص انتشار سیره امام راحل تلاش بیشتری را انجام دهند .

جشنواره جوان موفق لاهیجی در لاهیجان برگزار میشود

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن استقلال از حضور شخصیت های فرهنگی در جلسات شورا گفت در نظر داریم تا جشنواره جوان موفق لاهیجی را در شهرستان برگزار کینم .

وی افزود این جشنواره در محورهای مختلف همچون جوانان خلاق  با ایده های نو و مقالات برتر علمی و پژوهشی ، همچنین از اقشار مختلف موفق شهرستان نیز تقدیر به عمل بیاید

دکتر سلیمانی افزود در این خصوص با معاونت علمی رییس جمهور گفتگو کردم و ایشان نیز قول همکاری را دادند .

امام جمعه شهرستان لاهیجان در ادامه با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی ضمن ابراز امیدواری از شکست کرونا در آینده ای نزدیک گفت با توجه به حضور مسافران در شهرستان میتوانیم کارهای فرهنگی را حول محور مزار شهدای گمنام احیا کنیم .

سیره و منویات امام راحل پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است

اسماعیل میرغضنفری فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه با توجه به نزدیکی به ایام رحلت حضرت امام خمینی گفت سیره و منویات حضرت امام پشتوانه نظام است و ما هرچه داریم تاسی گرفته از جایگاه ایشان است به همین دلیل سعی میکنیم از تمامی امکانات موجود بهره بگیریم تا مراسم روز رحلت حضرت امام خمینی ره در لاهیجان به بهترین نحو ممکن انجام شود .

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام علاوه بر بعد اعتقادی در بعد سیاسی و بین المللی نیز دارای جایگاه ویژه و خاصی خواهد بود گفت مراسم ارتحال امام راحل با رعایت همه پروتکل های بهداشتی به شکل شایسته  و به دلیل شرایط موجود به صورت متمرکز در لاهیجان برگزار خواهد شد .

فرماندار لاهیجان در ادامه با اشاره به موضوع فرهنگ در جامعه گفت فرهنگ محصول سالها و قرنها زندگی بشر است و نمیتوان با فرهنگ مقابله کرد بلکه باید وقت گذاشت و با ضدفرهنگ ها مقابله کرد و ناهنجاری ها را برطرف کرد .

میرغضنفری بدحجابی را دغدغع همه دانست و گفت برخورد  با  برخی ناهنجاری ها همچون سگ گردانی باید از طریق فرهنگ صحیح صورت گیرد

ابریشم پرس

تصاویر ؛ محمد صادق غلامی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان