گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و تأکید همه ارکان حاکمیت به اجرای این قانون، بر ضرورت شکل گیری جهش در این خصوص تأکید کرد و از واگذاری تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی زیر ۶۰ درصد به بخش‌خصوصی خبر داد.

کاشف خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در راستای حفظ حقوق مردم و بیت المال بخش حقوقی خود را فعال کرده و در صورت نبود کارشناس متخصص، تمهیدات قانونی لازم برای رفع این نقیصه را انجام دهند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر شیوه و سبک زندگی در سال های اخیر و تبدیل خانواده های سنتی به هسته ای گفت: به سبب همین تغییر، نیاز به مراکز آموزشی و نگهداری از کودکان، بیش از پیش اهمیت دارد و این ضرورت احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان زیر چهار سال در مهدهایی که بر اساس ضوابط و الگوهای علمی تحت آموزش قرار می گیرند؛ هنگام حضور در دوره های پیش دبستانی، آموزش پذیری بهتر و موفق تری دارند.

استاندار گیلان به آمار اعلام شده از سوی اداره کل بهزیستی مبنی بر وجود ۵۰۰ مهد کودک در سراسر استان اشاره و بیان کرد: آموزش و پرورش استان نیز حدود ۸۰ درصد کودکان پنج سال در شهرها و روستاهای گیلان را تحت پوشش دوره پیش دبستانی قرار داده است.

وی به شیوع کرونا و آسیب دیدگی برخی مشاغل متأثر از این بیماری همچون مهدهای کودک که از جمله ۱۱ رسته خدماتی آسیب دیده هستند، اشاره و اضافه کرد: دولت برای اختصاص تسهیلات به این بخش پیش بینی کرده ضمن آنکه همکاری هایی در بخش های مالیاتی و تأمین اجتماعی برای این مشاغل نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش بر ضرورت اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی برای واگذاری پروژه های مشمول تبصره ۱۹ دستگاه های متبوع به مردم و بخش خصوصی تأکید و اضافه کرد: این مهم و اجرای قانون، باید از سوی همه دستگاه های اجرایی مورد توجه باشد و انتظار دارم پروژه هایی که زیر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امکان واگذاری آنها از طریق تبصره ۱۹ قانون بودجه وجود دارد، طبق ساز و کارهای قانونی فرآیند واگذاری آنها انجام شود.

استاندار گیلان همچنین به موضوع تعیین تکلیف انتخاب سازمان مسئول برای منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان اشاره و تصریح کرد: پس از اعلام آمادگی برخی متقاضیان و بررسی شرایط توانمندی آنها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل اقتصاد و دارایی، شایستگی بیشتر یکی از آنها تشخیص اولیه داده شد و برای آنکه فرآیند انتخاب سازمان مسئول بر اساس دستورالعمل های قانونی طی شود؛ بایستی در دوره زمانی مشخص و کوتاه، اقدامات مورد نیاز از جمله تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی انجام گردد.

وی ادامه داد: تصمیم امروز جلسه این است تفاهم نامه ای بین شرکت منتخب و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر اساس مفادی که از جمله تعهدات شرکت باشد و نیز از جمله وظایفی که دولت در استان از طریق اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری، امور اراضی و سایر دستگاه ها پیشتیبانی می کند؛ مبادله شود.

وی در خاتمه سخنانش با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: همچنان نیاز است با رعایت فاصله اجتماعی و عمل به توصیه کارشناسان، از شکل گیری اجتماعات بپرهیزیم و البته با شیوه های دیگری از جمله محفل خانوادگی به عبادت خداوند و تلاوت قرآن بپردازیم و از فیوضات این ماه پر برکت، بهره ببریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان