گروه : دسته‌بندی نشده

استاندار گیلان با اشاره به همکاری های مناسب مردم و نیز تلاش کادر درمانی و تصریح اینکه کاهش شمار مبتلایان به‌معنای نابودی ویروس کرونا نیست، گفت: مشاغلی که در زمره مشاغل با ریسک متوسط قرار دارند ، با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی از فردا ( اول اردیبهشت ماه) فعالیت خود را آغاز می کنند اما اصناف پر خطر، همچنان تا اطلاع ثانوی بسته می‌مانند.

به گزارش کاشف خبر؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رییس جمهوری بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و البته در کنار همکاری خوب مردم و تلاش کادر درمانی، تعداد افراد بستری شده ناشی از کرونا در بیمارستان های گیلان، نسبت به نیمه اسفندماه سال گذشته به یک ششم رسیده است.

وی با تصریح اینکه کاهش شمار مبتلایان به معنای نابودی ویروس کرونا نیست، افزود: طی جلسه امروز مقرر شد در ماه مبارک رمضان که پیش رو داریم؛ اماکن مقدس و مساجد کشور به منظور جلوگیری از تجمعات ، تا نیمه اردیبهشت ماه همچنان تعطیل باشند و در جلسات بعدی ستاد ملی مدیریت کرونا ، برای نیمه دوم اردیبهشت تصمیم گیری خواهد شد.

دکتر زارع بازگشایی مدارس را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات این جلسه ، کلاس های درس همچنان به صورت غیرحضوری بوده و آموزش به صورت مجازی، استمرار دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: علاوه بر مقطع کارشناسی ،کلاس های مقطع کارشناسی ارشد نیز به صورت غیرحضوری تشکیل می شود و تنها در مقطع دکتری ، کلاس های حضوری دایر است.

وی بیان داشت: بر اساس مصوبات جلسه امروز مرخصی زندانیانی که آزادی آنان برای جامعه خطرآفرین تلقی نمی شود، ادامه دارد و آنان می توانند در کنار خانواده خود حضور داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به سیاست حمایتی دولت مبنی بر اعطای وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی به همه یارانه بگیران در صورت تمایل این افراد، گفت: ممکن است برخی یارانه بگیران دارای چک برگشتی باشند که مقرر شد این مسئله در ارائه تسهیلات مذکور لحاظ نشود .

وی همچنین به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای اعطای تسهیلات به صاحبان آن دسته از مشاغلی که به سبب شیوع ویروس متضرر شدند و چک برگشتی دارند ، اشاره و اضافه کرد: مقرر شد از محل ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده برای این امر، به صاحبان این مشاغل که کارگری را اخراج نکرده باشند نیز تسهیلات کم بهره با سود۱۲ درصد پرداخت شود.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش گفت: در این جلسه مقرر شد مشاغلی که در زمره مشاغل با ریسک متوسط قرار دارند ، با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و تا ساعت ۱۸ هر روز از اول اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کنند که نمونه این امر پاساژها و مغازه هایی است که در بازارهای مسقف قرار دارند اما اگر در این مکان ها ، شغل پرریسکی باشد و امکان تجمعات انسانی را فراهم نماید؛ همچنان تا اطلاع ثانوی بسته می‌ماند .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان