گروه : دسته‌بندی نشده

آراسب دباغ مقدم با بیان اینکه معمولا کرونا از طریق غذا منتقل نمی شود به لزوم استفاده از مواد غذایی بسته بندی در این شرایط تاکید کرد.

به گزارش کاشف خبر ؛ آراسب دباغ مقدم، متخصص بهداشت و ایمنی مواد غذایی، با بیان اینکه کرونا برادر کوچک سارس است، گفت: این ویروس به طور معمول از طریق غذا و مواد غذایی وارد بدن نمی‌شود بلکه از راه تنفس، هوا و محیط منتقل می‌شود اما در کرونا ویروس فعلا از طریق خوراکی‌ها ورود پیدا نمی‌کند.

این متخصص بهداشت و ایمنی مواد غذایی افزود: احتمال دارد برخی مواد غذایی که دستکاری شوند و همچنین بسته‌بندی مواد غذایی به دست فروشنده آلوده شود که با شستن با آب و صابون، آلودگی رفع می‌شود.

او ادامه داد: شستن موادغذایی در حد یک یا دو قاشق ضد عفونی کننده به شرط آبکشی مناسب و اطمینان از عدم آلودگی آن، مشکلی ندارد.

دباغ مقدم شستن دست‌ها را بعد از خریداری سبزیجات ضروری دانست و گفت: وقتی سبزی خریداری می‌کنیم بیشتر باید نگران دست آلوده به سبزی باشیم تا خوردن آن.

این متخصص بهداشت و ایمنی موادغذایی تصریح کرد: بهتر است در زمان بحران کرونا از نان‎های بسته بندی شده همچون نان تست استفاده شود.

او در ادامه با بیان اینکه در تمام خریدهایی همچون بسته ماکارونی، سطل ماست، قوطی پنیر، کنسروها، قوطی رب گوجه و … که داخل بسته بندی کارخانه‌ای هستند، افزود: فقط سطح بیرونی عامل انتقال دهنده ویروس است و کافی است دستمال تمیزی را انتخاب و آن را با مواد ضد‌عفونی مثل الکل آغشته شود یا به کمک پدهای الکلی، کل محتویات محصول را ضد عفونی و سپس آنها را آبکشی کنید.

دباغ مقدم در پایان تاکید کرد: اگر این بسته‌بندی‌ها به صورت کامل شسته شود، آب وارد بسته‌بندی‌ها می‌شود و از کیفیت موادغذایی می‌کاهد.

منبع ؛ برنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان