گروه : دسته‌بندی نشده

فرمانده انتظامی استان گیلان، ضمن درخواست از شهروندان برای ماندن در خانه و همکاری برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، از ممنوعیت تردد خودروها در تمامی محورهای مواصلاتی استان گیلان در روز سیزدهم فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف خبر؛ سردار سرتیپ‌دوم عزیزاله ملکی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جهادگونه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های هدف بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ریشه‌کن شدن این بیماری را در گرو همکاری و مشارکت عموم مردم در اجرای توصیه‌های پزشکان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان دانست.

وی با موثر دانستن اجرای طرح محدودیت تردد و فاصله‌گذاری اجتماعی در کاهش ۸۵ درصدی سفرهای نوروزی و بین شهری، از ادامه اجرای این طرح تا بیستم فروردین ماه خبر داد و افزود: با توجه به لزوم تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا کنترل کامل ویروس کرونا از شهروندان عزیزمان انتظار داریم در روز طبیعت از حضور در تفرج‌گاه‌ها، پارک‌ها و کلیه فضاهای عمومی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی گیلان، خاطرنشان کرد: پلیس در روز سیزدهم فروردین برابر ابلاغیه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تردد کلیه خودروها به استثناء خودروهای امدادی و حامل فرآورده‌های سوختی و فاسدشدنی در کلیه محورهای مواصلاتی استان جلوگیری خواهد کرد.

ملکی، تصریح کرد: ورودی‌های استان گیلان بر روی مسافران و گردشگران بسته است و صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن اکیدا ممنوع است.

وی همکاری اکثریت قریب به اتفاق شهروندان گیلانی در اجرای طرح‌های پیشگیرانه ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعاً دستیابی به نتیجه نهایی و مطلوب، با تداوم این همکاری میسر خواهد شد و نباید اجازه داد رسم حضور در دامان طبیعت در سیزدهم فروردین، منجر به بی‌اثر شدن اقدامات پیشگیرانه شبانه‌روزی دستگاه‌های گوناگون و تلاش‌های جمعی شهروندان در یک ماه اخیر شود.

فرمانده انتظامی گیلان، با تاکید بر ممنوعیت اتراق و برپایی چادر در تمامی فضاهای عمومی در روز سیزدهم فروردین ماه، اظهار کرد: رویکرد پلیس در این خصوص، دعوت و توصیه شهروندان برای ماندن در منزل است اما ماموران انتظامی با آن دسته از افرادی که بدون توجه به پیامدهای منفی و خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در اماکن عمومی حضور پیدا کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

ملکی، تصریح کرد: برابر قانون، خودرو رانندگان متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با دریافت کلیه هزینه‌های جانبی توقیف و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای مالکان این خودروها اعمال خواهد شد.

گیل سداد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان