گروه : دسته‌بندی نشده


سریال تلویزیونی جایزه ۴ به نویسندگی و کارگردانی علی حلوی روزهای پایانی پخش خود را سپری می‌کند. این سریال که یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین مجموعه های نمایشی چند سال اخیر تلویزیون است، در فصل چهارم خود نیز مانند سه سری قبلی با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد‌.
سیده مهسا نقیبی بازیگر نقش خانم اعتمادی و رئیس شورای شکوفه سرا از بازیگران خوب تلویزیون و تئاتر گیلان است که از فصل اول کار در این سریال حضور داشته و توانسته مورد پذیرش مردم قرار بگیرد. او که سال ۸۸ با بازی در سریال سقفی برای همه به کارگردانی علی حلوی و تهیه کنندگی فرهاد ورزلدوست به صدا و سیمای مرکز گیلان معرفی شد و پس از آن در سریال ها و تئاترهای مختلفی ایفای نقش کرد،در حال حاضر مربی کودک و نوجوان هم هست در کنار فعالیت های بازیگری خود به کار آموزش و کارگردانی در زمینه کودک و نوجوان مشغول است.
وی در گفتگویی راجع به جایزه گفت: با افتخار بازیگر چهارمین فصل از یک سریال پرمخاطب گیلانی هستم. سریالی که بعد از سالها مردم را با شبکه استانی آشتی داد‌‌. ما مخاطبان بسیاری از اقصی نقاط کشور داریم که به گواه آمارهایی که منتشر شده، علاقمند سریال هستند. در کوچه و خیابان نیز بازخوردهای بسیار خوبی می بینم و حتی بنده را با عنوان خانم شورا صدا می زنند!
وی راجع به ایفای نقش رئیس شورای شکوفه سرا در جایزه توضیح داد: در طی این سالها در کارهای متعددی ایفای نقش کردم که نقش خانم اعتمادی شکوفه سرا متفاوت ترین آنها بود. این نقش باعث شد من راجع به زنانی که کار سیاسی انجام می دهند تحقیق کنم، کتاب بخوانم و زندگی زنان مختلفی که در سیاست هستند را بررسی کنم. حتی نوع پوشش، حجاب، برخورد با مردم، چالش هایی که در مواجهه با مردم دارند را تحلیل کنم. با دقت بر اینکه کدام مسائل در خصوص آنها گفته شود که مردم با آنها همذات پنداری کنند. روی این مسائل دقیق شدم و با هدایت آقای علی حلوی نویسنده و کارگردان کار که بسیار راهنمایی کرده و دست بازیگر را باز می گذارند‌ و از ایده های خوب استقبال می کنند‌، این نقش را بازی کردم. مجموع این مسائل بنظر من باعث شده این نقش مورد پذیرش مردم قرار بگیرد. خوشحالم که برخی از دغدغه‌های مردم در این کار عنوان شد‌ و با آن ارتباط برقرار کردند.
نقیبی در ادامه در پاسخ به این سوال که علیرغم طنز بودن سریال، وی ایفاگر کاراکتری تقریبا جدی است و چگونه این تعادل را برقرار کرده بیان کرد: سریال جایزه طنز موقعیت است و کاراکتر من با اینکه جدی است اما در موقعیت طنز قرار می گیرد. این سختی نقش من را نسبت به دیگر بازیگران بیشتر می کرد. اوایل کمی نگران بودم و به آقای حلوی میگفتم که ممکن است بیننده با آن ارتباط برقرار نکند. اما خدا را شکر که بیننده این نقش را پس نزد و پذیرفت. دیگر بازیگران به خلق کاراکتر من بسیار کمک کردند، مثلا فرشید قربانپور که نقش دهیار روستا را داشت با بازی و همکاری خوب به من یاری رساند. این نکته هم حایز اهمیت است که نقش رئیس شورا یک نقش حساس است و ما در جامعه این نقش را داریم و اگر سوتفاهمی پیش می آمد خدای نکرده دچار مشکل می شدیم. سعی کردم با حفظ چارچوب، این نقش را در موقعیت کمدی ایفا کنم و خانم اعتمادی، اعتمادی مورد پسند مردم باشد.
وی با اشاره به انتخاب جایزه بعنوان پربیننده ترین برنامه شش ماهه دوم سال در نظرسنجی مرکز پژوهش های صدا و سیمای مرکز گیلان عنوان کرد: جایزه سریالی از جنس مردم است و بینندگان با بازیگران آن به خوبی ارتباط برقرار کرده اند و هر کدام از بازیگران به خوبی توانسته اند با بازی خوب خود مورد توجه قرار بگیرند. بنظر من، ما تنها مجموعه ای هستیم که خیلی به نظر مردم اهمیت می دهیم. من به شخصه خیلی به انتقادات توجه می کنم و دوست دارم ضعف های من یا سریال را هم شنوا باشم. همیشه دوست دارم که بهترین خودم را ارائه دهم، چون مخاطب حق دارد بهترین را ببیند. اگر امروز جایزه ۴ مورد علاقه مردم است بخاطر توجه سازندگان آن، به نظرات و انتقادات مردم است.
سیده مهسا نقیبی درباره دلایل در اوج ماندن جایزه بعد از ۴ فصل به نسبت سریال هایی که در فصل های بعدی خود دچار افت می شوند، گفت: داستان هایی که در هر سری از جایزه به تصویر کشیده می شوند اینقدر به روز است و به اصطلاح کار بیاتی نیست. چون در حال ضبط همچنان نوشته می شد و نویسنده و کارگردان کار به روز داستان ها را کنار هم قرار می داد. راز ماندگاری و موفقیت جایزه همین موضوع است. طنز بودن کار و شاد کردن مردم در این شرایط سخت اقتصادی نیز از جمله این دلایل است.
وی در پایان با تشکر از نویسنده، کارگردان و عوامل سریال خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا ماجراهای شورای شکوفه سرا همانند دیگر قصه های سریال نیمه تمام ماند که انشالله در فصلهای بعدی ادامه خواهد یافت.

گفتگو: اکبر حیدرپور
عکس از: نعیم اسمی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کاشف خبر | پایگاه خبری استان گیلان و شهر لاهیجان